Continetal Airlines Year End Results

Dag Johnsen

ScanFlyer Gold
Heisann, da åpner jeg den fineste vinen jeg har når jeg kommer hjem i kveld...:lol:

HOUSTON, Jan. 18, 2007 – Continental Airlines (NYSE: CAL) today reported 2006 net income of $343 million ($3.30 diluted earnings per share), a substantial improvement over the 2005 net loss of $68 million. 2006 net income includes a $92 million gain on the sale of a portion of the company’s investment in Copa Airlines and a net charge from other special items of $53 million. Excluding special items, Continental’s net income for the full year was $304 million ($2.95 diluted earnings per share), a substantial improvement over the 2005 net loss of $205 million excluding special items.

In spite of fuel price increases costing over $510 million year-over-year, 2006 net income improved on strong revenue growth, which was up 17.1 percent year-over-year, and continued cost reduction initiatives.

“Because of the hard work of my more than 44,000 co-workers, we were able to deliver solid results for the year,” said Larry Kellner, Continental’s chairman and chief executive officer. “We look forward to distributing $111 million in profit sharing on Valentine’s Day.”

Continental reported a fourth quarter 2006 net loss of $26 million ($0.29 diluted loss per share), including a special charge of $22 million related to lump-sum payments to retiring pilots. Excluding the special charge, Continental recorded a net loss of $4 million ($0.04 diluted loss per share).

Operating income for the fourth quarter of 2006 was $20 million ($42 million excluding special charges), the largest fourth quarter operating income since 2000. This was an improvement of $114 million ($115 million excluding special charges) over the same period of 2005.

Det viktigste i dette er "Will distribute $111 million of profit sharing to co-workers", da dette er den første profit sharing vi har hatt på flere år. Det er fint at alle ansatte får en del av dette... ikke bare aksjeeiere og senior management...;)

Dag

Gratulerer Dag
:clap :clap :clap :clap

Vi får skåle neste gang jeg skal til Houston. Regner med det blir kurs der i løpet av vinteren!

Gratulerer! (jeg trodde den fine vinen skulle spares til jeg kom på besøk til Houston:D )

Begynner å se bra ut for bransjen dette. Det er ingen tvil om at Dag og gutta i Houston vet hva de holder på med..

Og den 23. januar er det Uniteds tur. Jeg tviler på at tallene er i nærheten av COs. Første halvåret til UA hadde dårlige tall.. Jeg er fornøyd om de faktisk går i pluss i 2006

Heisann, da var vi tilbake i Houston!

Tommy777 Jeg fikk et vinkjøleskap til Jul som holder 50 flasker og jeg samler litt hver gang jeg er på Spec's Liquor, så det skulle være nok til når du kommer...:lol:

Jeg har et par single malt's fra den Skotske Vestkysten som venter på å bli åpnet også og vi har fortsatt denne UA-CO diskusjonen til gode...;)

Dag Viking Kommer du på kurs hit...?

Dag

Gratulerer med flotte tall. Dere traff spikeren på hodet ved å satse på Newark- Europa med B 757, på litt "mindre" destinasjoner. Og suksessen på businessclass til/fra OSL er bare å ta av seg hatten for.:clap :USA :up:

Ja, det er vanlig at vi blir sendt på kurs i Houston i starten, så antar at det blir i løpet av de neste mnd. En uke med kurs, så vidt jeg har skjønt.. Jeg sier selvsagt i fra så fort jeg vet noe!
Kanskje vi må opp og ta de 3 landingene, så jeg er current 90 dager til.. :D

Hvilken jobb er det du har fått Dag? Syntes det var litt tidlig at du skulle pensjonere deg, så bra du har kommet på andre tanker :D

Jeg skal være brønnspesialist,nedihullstjenester, for et internasjonalt selskap med avdeling i Norge. Arbeidet blir på plattformer på den norske sokkelen.

Greit å ha litt inntekt mens jeg venter på ATPL-eksamen og oppflyging! Er vel ikke helt pensjonert ennå, jeg liker jo fremdeles å fly. Om det blir instruksjon på hobbybasis eller høyresetet på 737 får jo tiden vise, men litt flyging blir det garantert.;)

Back