Continental - ideer for litt annerledes reiser..

...noen av oss klarer til og med å være fornøyd med fargen blå på sine bonusprogram!!!

Heisann Stian!

BA/AA har et stort rutenett til nord-Amerika, og som regel er det mye tid å spare.

Jo, det er vel greit nok det, men kommer du deg direkte til EWR så er det et hav av muligheter videre til sør, latin/mellom og nord-Amerika. Det er jo dette som er påpekt av reiseeksperter flere ganger at selv JKF ikke har...;)

Dag

Jeg synes CO er greit om en bare skal til EWR, men når det gjelder one-stop, så må jeg innrømme at jeg nok foretrekker og ta det stoppet i Europa.. Ok, nå har jeg aldri flydd one-stop til USA før (og non-stop kun en gang), men planlegger tur til SFO i sommer, og da synes jeg det er mye bedre å lande med f.eks. BA eller VS, allerede før klokken 2 lokal tid, enn transit på EWR, og man er ikke fremme før sent på kvelden..

BA gir vel miles i alle klasser, men ikke Tier Points, som er det man trengerfor å rykke opp.. Billigste måte og få det på, er å fly på restricted business, for noen få hundrelapper ekstra.. 5 turer tur-retur OSL-LHR i løpet av et år gir 400 Tier Points, og da er man sølv.

Eller en t/r OSL-JFK i Club World pluss en t/r LHR i Club Europe, så vips er man sølv. Det trenger ikke koste mer enn noen og tyve tusen til sammen, hvis man kjøper restricted Club billetter.

Heisann Stian!

Jo, det er vel greit nok det, men kommer du deg direkte til EWR så er det et hav av muligheter videre til sør, latin/mellom og nord-Amerika. Det er jo dette som er påpekt av reiseeksperter flere ganger at selv JKF ikke har...;)

Dag

Det er greit nok, men som andre også sier, så er det mer behagelig å ta flybyttet etter en to timers tur innen Europa enn etter en slitsom 8 timers over dammen.

Det er greit nok, men som andre også sier, så er det mer behagelig å ta flybyttet etter en to timers tur innen Europa enn etter en slitsom 8 timers over dammen.

Du skal vel tilbake igjen også? Ikke noe slår å komme rett til OSL, flybytte i AMS, CDG osv om morgenen er HAT HAT HAT!!!

Du skal vel tilbake igjen også? Ikke noe slår å komme rett til OSL, flybytte i AMS, CDG osv om morgenen er HAT HAT HAT!!!

Sant nok, med mindre du har adgang til en arrival lounge. Da trenger det slett ikke være så ille. Gratis spa, en deilig frokost osv. ;)
Men ellers er jeg enig i at det å lande på OSL er konge.

That's life...
Personlig synes jeg ikke det er så jævlig. Men så har jeg litt dilla på flyplasser. Elsker kaoset, menneskemengene, alle nasjonalitetene osv.
Er sikkert litt rar sånn.

Ofte sparer man også tid på å reise via andre steder. Spesielt om man reiser via London. BA/AA har et stort rutenett til nord-Amerika, og som regel er det mye tid å spare. Det er også en mer direkte rute framfor å reise lange strekninger øst og sørover i Europa før man setter kursen mot vest.

Fornuftige mennesker prøver å unngå LHR.....;)

Men at EWR er den beste flyplassen for NYC er det liten tvil om...

Det sier mer om NYC enn om Newark. Newark er vel den jævligste flyplassen jeg noen gang har vært på. Terminal C er vel grei, men Terminal A kan vel ikke være stort bedre enn russiske regionalflyplasser. Glasstak og ikke aircondition gjorde ventetiden der til et rent helvete. I tillegg så stinket det svette der inne!

EWR bedre enn JFK?
Vel, EWR er vel en god del verre enn JFK når det gjelder forsinkelser i allefall. Synes heller ikke EWR er en spesielt moderne flyplass. Man føler seg hensatt til 70-tallet.

EWR er en gigantisk veikro i NJ i forhold til JFK. Fordelen med EWR er nærheten til Manhattan om du reiser kl 0400 om morgenen, da når du flyplassen på 15 minutter.
Ellers foretrekker jeg LH terminalen på JFK

EWR har grei immigrasjon og kjapp transfer, så lenge man flyr CO. Flyr man noe annet er det ikke like bra.

Back