Continental - hurra for noe nytt !!

SQ 777

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
Satt og tittet litt på ev. CO-bookinger i kveld. og fant overraskende denne kun ved å klikke litt rudt med musa::

Our Overhead Bins Are Lonely

Carry-on Bag
Continental will permit one bag plus one personal item (see below) per passenger to be carried on the aircraft.

The maximum combined linear measurement (L + W + H) of the carry-on bag is 51 inches (130 cm). The maximum weight of the carry-on bag is 40 pounds (18 kg).

Se på kiloene, nytenkning ??? Minner meg om EZY som sier at det er OK så lenge størrelsen er standard og DU KAN LØFTE DEN SELV !!
:clap

18 kg er mye ja...

BA innførte jo noe av det samme....ingen vektbegrensing, men størrelse, og krav om at man må løfte den selv....

Originally posted by SQ 777

Satt og tittet litt på ev. CO-bookinger i kveld. og fant overraskende denne kun ved å klikke litt rudt med musa::

Our Overhead Bins Are Lonely

Carry-on Bag
Continental will permit one bag plus one personal item (see below) per passenger to be carried on the aircraft.

The maximum combined linear measurement (L + W + H) of the carry-on bag is 51 inches (130 cm). The maximum weight of the carry-on bag is 40 pounds (18 kg).

Se på kiloene, nytenkning ??? Minner meg om EZY som sier at det er OK så lenge størrelsen er standard og DU KAN LØFTE DEN SELV !!
:clap
Fra det meste af Europa, Norge inckluderet !!!, gælder nye regler for håndbagage
fra den 06.maj 2007.
Bare fordi CO er amerikansk er det ikke undtaget, når ruten starter i Europa, det er
jeg ganske sikker på.
Så for en gangs skyld er det altså USA der skal rette ind efter Europa, og ikke omvendt
Hilsen
Ole

En skal ikke hekte seg opp i "18kg" og at en skal løfte "18kg" !

Ofte ønsker en å komme raskt videre når en ankommer destinasjonen ( som for min kone og meg som ofte drar på korte 2-3 dagers turer i Europa med DY-SK ). En trillekoffert kan lett komme opp i 10-12 kg og da er det surt å sende den for å vente lenge ved ankomsten i stedenfor å dra rett ut til buss-taxi.

Da er det direkte dumt å måtte sjekke inn på 8 kg. grense. Heldigvis har KL 10 kg og AF hele 12 kg !!

Om en har en noe tyngre bag plages ikke med-pax at du løfter den og den tar ikke større plass. Selskapene bør heller slå ned på pax som tar med seg 2-3 kolli med "ting" som er volumiøse. Som cabincrew må flytte rundt i flyet for å finne plass.
Så mye av det på NW's A332 sist helg. Denne flytypen har håpløst lite plass til håndbagasje når flyet er smekk fullt. I tillegg må trillebager legges på langs inn. Ikke med enden inn som på alle andre flytyper om dagen.

For oss som sender bagasjen og som klarer å vente på den er håndbagasjehysteriet (særlig i USA) veldig slitsomt. Boarding og de-boarding tar mye lengre tid jo mer håndbagasje folk har med seg...

Helt enig i det. Når vi drar over dammen har vi kun et stk for to pax, nesten tom og ca. 5kg !! Gidder heller ikke dra på taxfree etter de nye reglene, inkl. no perfume for madammen !! :colgate: Men det er longhaul...

Rart hvor stor forskjell det er på selskaper. Enkelte kan du ha så tung håndbagsasje du vil bare du klarer å løfte den selv, mens andre gir deg maks 5 kg, og begrunner dette med at det er for å ivareta sikkerheten.:rolleyes:

Originally posted by FBU

.....og begrunner dette med at det er for å ivareta sikkerheten.:rolleyes:

...og ser man på/i hattehyllene, så står det ofte en vektbegrensning på hvor mye som kan legges i hyllen... Ikke pr. kolli altså, men en totalvekt...

Å overskride den er nok en smal sak om man får ta med seg alt man kan løfte... :rolleyes:

Glimrende tiltak.På dette viset spares det tid for kundene, og flyselskapet sparer penger ved at det blir færre kolli bagasje å håndtere. Jeg reiser som regel kun med handbagasje, i form av en liten trillebag som går opp i hattehylla selv på Dash-8. Må innrømme at den nok oftest veier mer enn de 8 tilmålte kilo, men du verden så smidig det er å slippe å vente i lange og brede på bagasjen ved ankomst.
Et annet aspekt som er til fordel for både flyselskap og passasjer, er at det blir ikke kostnader og ergrelser pga forsinket eller forsvunnet bagasje.
Det er nok bare en begynnelse det vi ser hos Ryanair og Air Canada at du reiser billigere om du ikke sjekker inn bagasje!

Køene i midtgangen blir vel tilslutt like lange som ved bagasjebåndet på OSL en sen søndag kveld. Verden vil bedras...

Folk tar ikke med seg mer bagasje grunnet dette. Jfr. mitt innlegg ovenfor. Til USA/Asia tar vi med mindre nå.

Køene er de samme i midtgangen om det er 5 kg i bagasjen som 10 kg eller høyere!! Antallet og størrelsen er jo den samme !!.

Det er DU som må løfte !

Man må stoppe de som har 3 eller flere kolli !! Det er jo det samme som folk på 1-2 t. flighter i Europa har gjort i årevis !!!

Som Farmer sier, dette er jo topp. !!:clap

EN TING TIL, HAR TATT MEG TID TIL DETTE : :wink

Siden vi er inne på bagasje i denne tråden, finner jeg det på sin plass å ta opp noe blodig urettferdig vedr. dette.

Vi luksus Ola + Kari Nordmann drar til USA med totalt 46 kg pr. pax i bagasje. Ingen grunn til å dra med håndbagasje i dette tilfellet. Før var det 2x32 kg, dvs 64 kg, nå noe mindre.

Resten av verden er det 20 kg. pr. pax. Vi som reiser til Asia ofte, ser ofte at asiater drar med seg fryktelig mye håndbagasje ombord siden det er kun 20 kg til Asia.

Og check-in agenten her har ”dollar-peso-baht-rupiah sign in their eyes” og flår disse folkene som ikke har sølv eller gullkort (som gir opptil 10 kg. mer ). Og hver kg koster veldig mye for en som i utgangspunktet ikke har mye penger og reiser hjem max hvert tredje år.

Det er fullt forståelig at disse prøver å lure med seg mye og tung håndbagasje. Enorm stor familie og de har ikke råd til å betale for overvekt.

De møter ved innsjekking med 20 kg, kanskje litt over og stusselige 8-10 kg. håndbagsje. Går tilbake til familien og henter noen ekstra kolli som lett går gjennom security til gaten. Der er det voldsom hast, og de får ta det med ombord ( agenten blåser i det ), ev. som LH av og til gjør til Asia, tar den fra dem UTEN gebyr. Får en tag og problem solved, GRATIS.

Jeg har vært lykkelig gift med en asiat i 19 år og kjenner godt til dette. Men vi er begge alltid min. sølv grunnet vi reiser til USA og resten av verden både på Satar Alliance og Skyteam, og der går greit. Det som er over sender vi med post.

MEN URETTFERDIGHETEN ER JO AT TIL USA ER DET FOR OSS LANGT MER ENN VI OFTEST TRENGER I BAGASJE....... BLODIG URETTFERDIG.:cry:

Selvfølgelig trenger en amerikaner ofte ny dress etc. hver dag og nye sko etc..... Stakkars ........:wow:

Noen som vet hvorfor amerikanerene har fått dette gjennom ?? :question:

Uanset blodig urettferdig !! Jeg er ingen amerika-hater, heller skap-amerikaner. Så det er sagt !!

Originally posted by SQ 777

EN TING TIL, HAR TATT MEG TID TIL DETTE : :wink

Siden vi er inne på bagasje i denne tråden, finner jeg det på sin plass å ta opp noe blodig urettferdig vedr. dette.

Vi luksus Ola + Kari Nordmann drar til USA med totalt 46 kg pr. pax i bagasje. Ingen grunn til å dra med håndbagasje i dette tilfellet. Før var det 2x32 kg, dvs 64 kg, nå noe mindre.

Resten av verden er det 20 kg. pr. pax. Vi som reiser til Asia ofte, ser ofte at asiater drar med seg fryktelig mye håndbagasje ombord siden det er kun 20 kg til Asia.

Og check-in agenten her har ”dollar-peso-baht-rupiah sign in their eyes” og flår disse folkene som ikke har sølv eller gullkort (som gir opptil 10 kg. mer ). Og hver kg koster veldig mye for en som i utgangspunktet ikke har mye penger og reiser hjem max hvert tredje år.

Det er fullt forståelig at disse prøver å lure med seg mye og tung håndbagasje. Enorm stor familie og de har ikke råd til å betale for overvekt.

De møter ved innsjekking med 20 kg, kanskje litt over og stusselige 8-10 kg. håndbagsje. Går tilbake til familien og henter noen ekstra kolli som lett går gjennom security til gaten. Der er det voldsom hast, og de får ta det med ombord ( agenten blåser i det ), ev. som LH av og til gjør til Asia, tar den fra dem UTEN gebyr. Får en tag og problem solved, GRATIS.

Jeg har vært lykkelig gift med en asiat i 19 år og kjenner godt til dette. Men vi er begge alltid min. sølv grunnet vi reiser til USA og resten av verden både på Satar Alliance og Skyteam, og der går greit. Det som er over sender vi med post.

MEN URETTFERDIGHETEN ER JO AT TIL USA ER DET FOR OSS LANGT MER ENN VI OFTEST TRENGER I BAGASJE....... BLODIG URETTFERDIG.:cry:

Selvfølgelig trenger en amerikaner ofte ny dress etc. hver dag og nye sko etc..... Stakkars ........:wow:

Noen som vet hvorfor amerikanerene har fått dette gjennom ?? :question:

Uanset blodig urettferdig !! Jeg er ingen amerika-hater, heller skap-amerikaner. Så det er sagt !!

Grunnen til at det er sånn, er lovgivningen i bl.a. USA. Ellers hadde det vært et kolli a 20 kilo hit også.. FYI, baggasjereglene nå er 23 kg x 2.

Originally posted by Superhai

Har ikke alle amerikanske selskaper 18kg håndbaggasje? Det er ihvertfall ikke noe nytt.

Vel, reglene sier ikke hvor mange kilo du kan ta med, men du kan ta med en koffert og et "personal item", som laptop veske, håndveske etc, men alle som reiser inneriks i USA vet at disse reglene håndheves aldri strengt, det er en krig på hver eneste avgang om hvem som får plass til baggasjen sin ombord, det er ikke uvanlig at sistemann ombord må sjekke sende kofferten sin fordi det er rett og slett ikke plass... Nå skal det være sagt at det har blitt mye bedre siden de nye reglene om liquids og gel ble innført her, men Ola Amerikaner business mann (du kjenner han, kaki bukser, rutete lilla skjorte, ENORM mobil i tillegg til Berry hengende på beltet, sneakers eller loafer sko) begynner å bli vant med de nye reglene nå og de for store trillekoffertene (i forhold til reglene) er delvis kommet tilbake..

Uansett, her er reglene:

For travel worldwide on United, you may carry on one bag and one personal item such as a purse, briefcase, or laptop computer.
A carry-on bag must fit under your seat or in the overhead bin.
Carry-on bag dimensions should not be more than 9" x 14" x 22" (length + width + height) or 45 linear inches (the length, height and width added together).

Back