Continental experiments with in-flight connectivity

Dag Johnsen

ScanFlyer Gold
Heisann,

For dere som lurer paa dette; http://www.nytimes.com/2010/01/12/business/12road.html;

Continental Airlines says passengers want to feel connected during flight, though that may mean different things to different people. The carrier is providing Wi-Fi access on 21 of its 757 aircraft, while also testing a service that allows free e-mail access without web-browsing capability. "Our goal is to try to understand what customers want, and what people are willing to pay for connectivity -- which is something that customers are going to be looking for in air travel," says a Continental executive.

Dag

Har de wi-fi på 757-300'erne? Vanlig "koble-opp-laptopen-og-surfe-på-nettet-wifi"?

Dag? Jeg siterer Andreas!

Mener å huske at det er schedulert en 739 på SEA-IAH neste lørdag. Og da er det gode muligheter for Live TV med mail muligheter.

S

Har de wi-fi på 757-300'erne? Vanlig "koble-opp-laptopen-og-surfe-på-nettet-wifi"?

Dag? Jeg siterer Andreas!

Nei, CO driver og surrer med ett merkelig prosjekt der du kun kan sjekke epost og ikke surfe på nettet.

American og andre derimot, har wifi ombord som funker som fy, men selvsagt kun over land i USA

Nei, CO driver og surrer med ett merkelig prosjekt der du kun kan sjekke epost og ikke surfe på nettet.

American og andre derimot, har wifi ombord som funker som fy, men selvsagt kun over land i USA

*Leser artikkelen på nytt*

Ser ut som de skal innstallere vanlig wi-fi på 753'erne.. Det høres da mye bedre ut enn å bare kunne sjekke e-post?

Det stemmer ikke med den informasjonen jeg har fått

In mid-December, Continental Airlines made a move that further clouded the picture. Continental, which had lagged competitors in embracing in-flight Wi-Fi, announced that it would install Gogo on its fleet of 21 Boeing 757-300 aircraft early this year.

GoGo er igjen de samme som tilbyr - som du sier - wifi på bl.a. AA. Jeg tolker det da dithen at vanlig wifi skal installeres på -300'erne.

Men Dag har kanskje fasiten?

GoGo er igjen de samme som tilbyr - som du sier - wifi på bl.a. AA. Jeg tolker det da dithen at vanlig wifi skal installeres på -300'erne.

Flott dersom det er gogo. Vi snakket sammen om dette for noen få uker siden og da var det Direct TV som skulle ombord i 753ene og de har en ekstrafunksjon som tillater epost etc

Begynner i annet kvartal - kun 753 ... regner med at det er 'fortroppen'?

HOUSTON, Dec. 16 /PRNewswire-FirstCall/ -- Continental Airlines (NYSE: CAL) today announced that, beginning in the second quarter 2010, it will offer Gogo Inflight Internet service on its fleet of 21 Boeing 757-300 aircraft that primarily serve domestic routes.

"We've been closely watching technology developments to offer onboard connectivity for our customers," said Mark Bergsrud, Continental's senior vice president of marketing programs. "We are excited to be able to offer our customers Internet service, giving them the ability to connect to colleagues, friends and family and work, learn and play while flying."

http://gogo.mediaroom.com/index.php?s=43&item=41

Heisann Martin!

Ja, som MOW sier dette stemmer!

Det som Tommy refererer til var en tilleggsfunksjon i det eksisterende LiveTV systemet som kan gi deg "limited" web access til e-mail med PC, Wi-Fi enabled mobiltelefoner osv. Dette (GoGo) systemet er full web access.

Det skjer mye og det skjer fort paa dette omraadet og det ser ut som vi forsiktig proever markedet foer det satses full ut.

Dag

Dag - kan du faa lagt til Setanta i programvalget neste loerdag? Skulle saa gjerne sett Tottenham-Leeds ...... ;)

Har prøvd Gogo på Delta flyvninger - virket bra. Fløy CO PDX-IAH-PHL-IAH-PDX i helga - på PDX-IAH (738) fant jeg ett trådløsnett som het COW eller noe.... men kom meg ikke på internett med det....

Urk, ser ikke frem til å kunne være online på fly. Det har vært det eneste sted man har vært helt fri for connectivity.

Det at man ikke kan koble seg på har vært nøkkelen i mine øyne. Det utelukker også sidemannens skyping og chating.

Urk, ser ikke frem til å kunne være online på fly. Det har vært det eneste sted man har vært helt fri for connectivity.

Det at man ikke kan koble seg på har vært nøkkelen i mine øyne. Det utelukker også sidemannens skyping og chating.

Nå har vel dette produktet strengt tatt vært tilgjengelig siden 2004 selv om det var en liten pause i 2007 og 2008 når Connexion la ned.

Jeg synes det funket utmerket og fikk meg til å velge selskap som hadde internet over dammen.

Er fullstendig imot voice, mens internet synes jeg er flott.

Nå har vel dette produktet strengt tatt vært tilgjengelig siden 2004 selv om det var en liten pause i 2007 og 2008 når Connexion la ned.

Jeg synes det funket utmerket og fikk meg til å velge selskap som hadde internet over dammen.

Er fullstendig imot voice, mens internet synes jeg er flott.

Det er vel kanskje mest Europeiske selskaper som har hengt litt etter.

Anyway - Ja, så lenge jeg slipper voice i flyene så skal jeg kunne leve med at sidemannen leser mail. Bare ikke si noe til oppdragsgiverne mine ;)

Back