Continental best på business - for 9. år på rad

TG923

ScanFlyer Crusty
Medlem
Continental best på business - for 9. år på rad

Continental Airlines er for niende år på rad kåret til beste business class på internasjonale ruter hos et amerikansk flyselskap. Det er leserne av det amerikanske reisemagasinet Condé Nast Traveler som har foretatt kåringen.

http://www.boarding.no/art.asp?id=23425

Re: Continental best på business - for 9. år på rad

Gratulerer... :USA BusinessFirst var i allefall topp - men før den tid var 1. klassen til Continental om mulig enda bedre!!!

Slike kåringer tar jeg med en stor klype salt! Når det er et amerikansk blad som lager undersøkelsen, er det klart at det blir amerikansk vinner! Det burde strengest tatt være beste amerikanske selskap på business.

Det blir litt på samme måten som når danske reisebyråansatte kårer beste fergerederi en gang i året. Det er alltid DFDS som vinner. Når deres Norske kolleager har tilsvarende avstemning i Norge er det alltid Color Line som vinner.

Så hva får vi ut av slike kåringer? Nada!!

BF:old

Tja! Jeg er nordmann og er 100% enig i den amerikanske undersøkelsen!!!

Originally posted by EB

Tja! Jeg er nordmann og er 100% enig i den amerikanske undersøkelsen!!!

Jasså ja! Har du så prøvd businessclass på alle intercontinentale selskap så du har kvalifisert deg til å ha tyngde for denne påstanden??

Originally posted by Bizflyer

Slike kåringer tar jeg med en stor klype salt! Når det er et amerikansk blad som lager undersøkelsen, er det klart at det blir amerikansk vinner! Det burde strengest tatt være beste amerikanske selskap på business.

Hva med å lese hva som står i artikkelen før du strør eder og galle?

Continental Airlines er for niende år på rad kåret til beste business class på internasjonale ruter hos et amerikansk flyselskap.

De har faktisk ikke så mange konkurrenter, siden AA og UA teoretisk sett burde være lett match (3 klasse kontra 2 klasse)

Jeg har prøvd både NW, DL og CO over dammen foran gardinen, og CO vinner på helheten.

Edder & galle!

Her strøs det ikke Edder & Galle. Kanskje bare litt salt i sårene! :lol:

Jeg overså nok det der med amerikansk selskap i forbifarten ja. Og da er det jo naturlig at et amerikansk selskap vinner.

Mitt poeng var nok mer i forhold til at det kåres så mange priser innenfor beste ditten og beste datten. Og når man spør publikum så er det et fåtall som er kvalifiserte nok til å vurdere flere flyselskap opp mot hverandre. Har en person reist med f.eks. CO og synes det var bra, ja så stemmer vedkommende CO når han får sjanse til det uten å kjenne til hvilket produkt andre selskaper kan tilby. Det er dette jeg synes blir litt feil.

Så jeg mener fortsatt at slike kåringer ikke er spesielt representative. De styres ene og alene av det utvalget som svarer, og hvilket land de kommer fra. Hadde det vært en undersøkelse om beste Europeiske flyselskap ville vi vel i Skandinavia ha svart SAS, i Tyskland svart Lufthansa og i England BA for å sette det litt på spissen.

Hadde man enda hatt en undersøkelse hvor kvalifiserte mennesker hadde foretatt en sjekk ut fra visse forhåndsgitte kriterier på alle flyselskap innenfor en gitt sektor, ja se da ville til og med jeg stille meg anderledes.

Edder og Galle? Nei, nå får du gi deg! :drunk:

Svarer folk i Skandinavia SAS????

Back