• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Continental 757/setekonf.

Cessna182

ScanFlyer Blue
Hvilken setekonfigurasjon har CO på sine B757 mellom OSL og NY ? Fløy Delta B757 i USA med 3+3, det kan vel umulig være det når man flyr over "dammen" !?
 
He, he, du får ikke mer enn 3+3 inn i en 757, som DC 8, 707 etc...:colgate: .Også over dammen..... Ønsker du flere i bredden blir det veldig traangt..... ;)
 
Sorry, misforstått spørsmålet mitt. Jeg mente at det må være j..... trangt å sitte i 7 timer i en slik maskin. Fløy Minn/Orl i en slik en og tenkte da på CO Osl/NY.
 
Last edited:
OK da, alt er da avhengig av seteavstand.. CO har 31" mellom setene bortsett fra rad 20 og 21.. Mange andre som LH/KL etc har det samme. CO kan føles trang... Men setene er gode...

Mens andre som f.eks SK/AF har 32.. Vil du se mer på dette , ta en titt på seatguru.com. Bør være ganske grei info, men ta den med en liten eller mellomstor klype salt. Flere selskap varierer her også.;)
 
Enig med LN-JAV, det går greit med flott AVOD, men dessverre de to radene 20-21 og nr 7 foran er reservert for noen mer heldige. Her stiller SK tynt med deres gammeldagse system på skjermen..
 
Sorry, misforstått spørsmålet mitt. Jeg mente at det må være j..... trangt å sitte i 7 timer i en slik maskin. Fløy Minn/Orl i en slik en og tenkte da på CO Osl/NY.

Setebredde og avstand er det samme som det typisk er i en 744.
752 er hverken bedre eller dårligere enn andre fly som flyr over atlanteren, med tanke på komfort.
 
Sædekomforten er helt ok og sammenlignelig med andre flytyper, men det er klart en noget mere "klaustrofobisk" fornemmelse at flyve single aisle så langt. En widebody giver en langt mere rummelig kabine og bedre mulighed for at gå rundt og strække benene.

Personligt bliver jeg aldrig fan af 757 på longhaul og vil til enhver tid vælge widebody.

Men enig i at CO har ganske god AVOD og også fint med strømstik på economy.
 
Back
Top