• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Condor 767 og Cubana IL-96

alekbj92

Newcomer
Er det noen her som har erfaring med Condor sin Premium Economy? Jeg la merke til på setekartet at premium economy begynner allerede på rad 1, men jeg kan ikke se noe slikt setekart på seatguru eller lignende sider. Noen som vet noe?

På returen fra Cuba tenker jeg å fly Cubana De Aviacion til Paris i Business Class, er det noen som har erfaring med dette? Leser jo stort sett negative omtaler når det gjelder Cubana, men skal man fly IL-96 så er valgene desverre begrenset.

Skal forøvrig til Varadero og Havana, så om noen har vært der så kom gjerne med tips!
 
Kan ikke direkte hjelpe deg med spørsmålene, men jeg kan fortelle at når det gjelder Cubana-flighten du ønsker å ta, så flys den stort sett med innleid B767 materiell selv om det i ruteplanene står Il-96. De slenger den store russeren innom Europa i ny og nr, men det har sett ut til å bli sjeldnere i det siste.
Men lykke til, det er absolutt verdt å få med seg en tur I Il-96 - jeg har hatt et par fighter i den med Aeroflot og syntes det var en behagelig maskin og en spesiell opplevelse! :fly
 
Kan ikke direkte hjelpe deg med spørsmålene, men jeg kan fortelle at når det gjelder Cubana-flighten du ønsker å ta, så flys den stort sett med innleid B767 materiell selv om det i ruteplanene står Il-96. De slenger den store russeren innom Europa i ny og nr, men det har sett ut til å bli sjeldnere i det siste.
Men lykke til, det er absolutt verdt å få med seg en tur I Il-96 - jeg har hatt et par fighter i den med Aeroflot og syntes det var en behagelig maskin og en spesiell opplevelse! :fly

Takk for svar!
Vet du hvilket selskap som eier B767 maskinen?

Klarte å svare på mitt eget spørsmål:
Cubana leasing a B767 from Euroatlantic

Has wet-leased a B767-300(ER), CS-TLO (msn 24318), from Portuguese ACMI specialists, euroAtlantic Airways (YU, Lisbon).

Sources state the aircraft's contract will run until February 8 and involves the following flights: Havana Int'l-Paris Orly; Paris Orly-Santa Clara de Cuba-Havana; Paris Orly-Santa Clara de Cuba-Havana; and Havana-Madrid Barajas-Havana.
The Cuban carrier also leases four A320-200s and one A319-100 from Avion Express (X9, Vilnius) for regional Canadian, Caribbean, and Latin American operations.
 
Last edited:
Takk for svar!
Vet du hvilket selskap som eier B767 maskinen?

Klarte å svare på mitt eget spørsmål:
Cubana leasing a B767 from Euroatlantic

Has wet-leased a B767-300(ER), CS-TLO (msn 24318), from Portuguese ACMI specialists, euroAtlantic Airways (YU, Lisbon).

Sources state the aircraft's contract will run until February 8 and involves the following flights: Havana Int'l-Paris Orly; Paris Orly-Santa Clara de Cuba-Havana; Paris Orly-Santa Clara de Cuba-Havana; and Havana-Madrid Barajas-Havana.
The Cuban carrier also leases four A320-200s and one A319-100 from Avion Express (X9, Vilnius) for regional Canadian, Caribbean, and Latin American operations.

Noen som har erfaring med Condor Premium Eco? Skal holde øye med Cubana selv, og håpe at de ikke leier inn noen erstatter for maskinen fra Euro Atlantic.
 
På returen fra Cuba tenker jeg å fly Cubana De Aviacion til Paris i Business Class, er det noen som har erfaring med dette? Leser jo stort sett negative omtaler når det gjelder Cubana, men skal man fly IL-96 så er valgene desverre begrenset.

Fløy Havana-Madrid i IL-96 business class i 2007.
Var en gøy opplevelse, kan ikke si jeg husker så veldig mye av det som ble servert av vått eller tørt, men husker setene som noe harde, den gang da.
Var valget mitt (og det blir det kanskje snart, må få orga et gjensyn med byen og landet før horder av amerikanske turister invaderer landet) ville jeg definitivt valgt IL-96 framfor 767´n, Russemaskinen er i høyeste grad en utdøende rase.

EDIT: ah, du tenker 767 ut, IL-96 hjem ! :)
 
Last edited:
Fløy Havana-Madrid i IL-96 business class i 2007.
Var en gøy opplevelse, kan ikke si jeg husker så veldig mye av det som ble servert av vått eller tørt, men husker setene som noe harde, den gang da.
Var valget mitt (og det blir det kanskje snart, må få orga et gjensyn med byen og landet før horder av amerikanske turister invaderer landet) ville jeg definitivt valgt IL-96 framfor 767´n, Russemaskinen er i høyeste grad en utdøende rase.

EDIT: ah, du tenker 767 ut, IL-96 hjem ! :)

korrekt! Tenker B763ER fra Condor i Premium Class ut og IL-96 business class til Paris på vei hjem. Men det er jo alltids en bekymring at Cubana pleier å leie inn fly til Europeiske flyvninger, da eneste grunn til å fly de er å fly IL-96.
 
Ser ut som MAD-HAV gikk med IL-96 i dag, og at CS-TLO som Cubana har brukt en stund er tilbake i EuroAtlantics egen ruteproduksjon. Dog utelukker det jo ikke at det kommer et annet fly som flyr Cubana sine ruter.
 
Back
Top