Concorde i luften igjen?

Re: Concorde i luften igjen??

Won't happen. Kostnadene vil være enorme. Sertifiseringskravene vil også være strenge og selv en mann med svært dype lommer avskrev ideen rett etter at maskinene ble parkert. Det vil være langt dyrere nå.
 
Re: Concorde i luften igjen??

Redd det flyet er parkert for godt :( Godt jeg har hatt en runde!
 
Re: Concorde i luften igjen??

Tror det skal mye til dessverre :( Men det hadde vært vanvittig om det hadde skjedd!!
 
Herregud! Bare se på hvordan man sliter med å holde Vulcan i luften borte i England.
SOS-Same Old Story-Stall, spin, crash
 
Nå har ikke jeg fått tak i hele historien her, men i motsetning til den rike briten med mye penger (la oss for sakens skyld kalle ham sir Richard Branson ;)) så var det ikke poenget å sette den i rutetrafikk. Men for all del, dette blir neppe billig...
 
For ca. 20 år siden jobbet jeg som instruktør på North Perry nord for Miami og møtte ofte BA188 på nært hold i Miami TCA når den kom fra IAD. Utrolig flott syn.
Opplevde også at BA189(med passasjerer) på vei til IAD deltok i flyshow på Opa Locka en gang(nov 89). Kom inn i ca. 1000 fots høyde med full Reheat(som de sier i England) og høy fart, og steg i meget bratt vinkel opp(tipper 30-40 grader) opp til ca. 10000 fot. Lurer på hva passasjerene tenkte om det ;-)

Måtte vi kunne få se dette flotte flyet i lufta igjen!
 
Kjekt om de får det til , men sansynligheten er vel heller liten.
Som FBU4EVER sier , så sliter de jo fra år til år med å holde Vulcan i luften.
Det hadde vært bedre å bruke gryna som denne "rike onkelen" har på dette prosjektet i steden etter min mening.
Hvilken Concorde er det forøvrig snakker om å få i luften?
 
Hadde vært rått om Concorde kom på vingene igjen. Men nå det er sagt, er det jo galskap å bruke så mye penger på å pusse opp et fly. :o
 
Som FBU4EVER sier , så sliter de jo fra år til år med å holde Vulcan i luften.
Det hadde vært bedre å bruke gryna som denne "rike onkelen" har på dette prosjektet i steden etter min mening.
Hva med å bruke midlene til å overta en VC10 som pensjoneres fra RAF og tilbakeføre den til BA-standard og holde den i flyvedyktig tilstand. Det hadde vært noe det :up:
 
Kjekt om de får det til , men sansynligheten er vel heller liten.
Som FBU4EVER sier , så sliter de jo fra år til år med å holde Vulcan i luften.
Det hadde vært bedre å bruke gryna som denne "rike onkelen" har på dette prosjektet i steden etter min mening.
Hvilken Concorde er det forøvrig snakker om å få i luften?

Som jeg har skjønt så er det F-BTSD

Air France Concorde, known as Sierra Delta
 
Hva med å bruke midlene til å overta en VC10 som pensjoneres fra RAF og tilbakeføre den til BA-standard og holde den i flyvedyktig tilstand. Det hadde vært noe det :up:

Ingen dum ide' dette heller.
Bedre og billigere enn å få Concorde i lufta igjen.
 
Ikke noe galt med VC-10, men det er litt mer "glam" over en Concorde.

Når det er sagt kan jeg ikke fatte og begripe at de skal kunne få til dette med en som har stått i 7 år. Så jeg tipper det er et PR stunt for ett eller annet jeg ikke helt skjønner hva er enda.
 
Man må huske at VC-10 fortsatt har luftdyktighetsbevis. For Concorde må denne prosessen startes på nytt omtrent fra bunnen av ettersom Airbus har droppet alt når det gjelder dokumentasjon og sertifiseringer. Dette må i tilfelle plukkes opp av andre og er ingen bagatell....
 
F-BTSD er vel så vidt jeg vet den best bevarte Concorden som er?

Leste en plass at alle BA sine Concorder ble tømt for Hydraulikk og fikk Ground Power Protection fjernet, samt en del av dem har blitt "drept" under transport, ved at vingene ble kuttet av.

Dersom det jeg leser er rett, så har F-BTSD vært strømsatt via GPU hver uke siden de fikk den, og de kan senke/heve nesen. Alle lys og instrumenter skal visst også virke.

http://www.youtube.com/watch?v=zE0sWzRdnaA "Flyr" i Mach 2.02

http://www.youtube.com/watch?v=QoSR9lAl7hA
 
Back
Top