CommuteAir - status

Trdfly

Moderator
Staff member
Medlem
Etter at United Express sa opp kontrakten mer ExpressJet og flyttet all ERJ145-produksjon til sitt deleide selskap CommutAir. Har det gått bra for selskapet, Korona har sluppet taket også i USA, avtale med Aviate-programmet til United for utdanning av piloter - slik at de starter i f.eks CommuteAir og etter noen år kan få muligheten til en stilling i United (UAL).

Nå snuser de også på Embraer E175, planen er en maskin for bruk på charter - men det skulle ikke forundre meg om Mesa, SkyWest og Republic burde spille kortene sine godt med tanke på deres kontrakt med United Express fremover.
CommuteAir (C5, Cleveland Hopkins) is to acquire an E175 for training purposes and then for limited single-entity charter services.

"CommuteAir is in active discussions with multiple lessors regarding the E175 fleet addition," says the DOT filing. "The company is in strong financial condition, with an adequate cash balance to fund both the pre-operating expenses of the E175 and the costs of its first twelve months of operation.
https://www.ch-aviation.com/portal/news/120892-uss-commuteair-to-add-e175s

Nå i september skiftet de også navn fra CommutAir til CommuteAir,
samt satte i gang rebranding med blant annet ny logo.
 
Inntil videre ser det ut som de sliter med papirarbeidet for å komme i gang.

https://www.ch-aviation.com/news/137493-uss-commuteair-seeks-charter-ops-launch-deadline-extension

CommuteAir (C5, Cleveland Hopkins) has applied to the US Department of Transportation (DOT) for a waiver of dormancy lasting four months, extending until July 10, 2024. The request comes as the company nears its original deadline of March 10 in launching its charter flight operations but faces delays stemming from it not yet managing to secure a Federal Aviation Administration (FAA) certificate.
 
Back
Top