• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Comet ekstratank

KnutW

ScanFlyer Rusty
Medlem
Noen som vet eller klarer å finne ut kapasiteten på ekstratanken Comet 4 hadde foran på vingen? (Pinion tank på engelsk)
 

Attachments

  • DE9899C6-83BF-4E4E-89CF-AB6E938BD8BE.jpg
    DE9899C6-83BF-4E4E-89CF-AB6E938BD8BE.jpg
    73.1 KB · Views: 93
Last edited:
Boken jeg har (Classic Civil Aircraft 3) gir litt forskjellig informasjon i teksten og i tabellen over de forskjellige versjonene.
I tabellen har Series 4B (som ikke har disse tankene) en total fuel på 7800 Imp.gallons mens 4 og 4C er oppgitt med 8900 Imp.gals, hvilket skulle indikere at pinion tanks har 1100 Imp.gallons totalt, altså 550 på hver.
Series 4B og 4C er jo aerodynamisk like med unntak av tankene, såvidt jeg forstår.

I teksten er nevnt 7840 på series 4B, og 8750 på series 4, så det varierer litt. Men du har i hvert fall en indikasjon der.
 
Takk, Stone! Ja, rundt 2500 liter i hver ser og høres rimelig ut, så satser på at det stemmer.
 
Back
Top