Cold Response 2009

Vil tippe Catocontrol har kost seg idag, med VC10, Boeing 707, AN12, AN124, C130, C160 og MD11.. Bare så synd den siste storingen gikk til Bardufoss ;)

Det er sånnt man kaller DÅRLIG GJORT! :p Ingen som ville til Bodø i dag... Jaja nok en gang er det kjedelig å være spotter her i den forblåste byen :(

MD11 var world ja, og gjett om jeg har hatt det fint på jobb:) Har tatt litt bilder, som blir lagt ut snart.

Takk for bildene, Catocontroll !

F-RAJB er på vei nordover igjen :) Passerer starks øst for Værnes som CTM1080.

I følge det jeg har lest på AB24.no, så skal Bodø HFS være basen til:
7x Svenske JAS Gripen
4x Tyske C-160 Transal
1x Norsk C-130J Hercules
2x Norske DA-20 Jet Falcon
2x Britiske DA-20 Jet Falcon
...

Er det noen her som vet om noe annet som kommer innom Bodø i løpet av CR09?
6 F-16 fra Ørland kommer også. I tillegg vil det mest sannsynlig komme både Bell og Lynx til BOO i løpet av øvelsen. Sea-Kingen skal også delta. Usikkert om C-130 kommer, men vi får se.

Last edited:
Har sitti og hørt på Scanneren en del i dag, og det har jammen meg vært travelt på BOO i dag...
En periode tror jeg det var ca 15-20 fly i Bodø TMA samtidig, rundt 10/11/12 tiden.
Dette var da den vanlige rutetrafikken til/fra Bodø, en hel haug med F-16 fly, 1-2 Tyske C-160 som fløy low-level, 2stk småfly som fløy rundt. Også har jo MDT2 (B200) drevet med kalibreringsflyvning ved Bodø i hele dag, og holder ENDA på!

Og det blir vel enda mer når selve øvelsen starter og Svenskene er på plass!

Har du noe ETA på de? Dersom jeg ikke er på skolen når de kommer, skal jeg prøve å få tatt bilde av de :)

Back