• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Coastair ødelegger ferien for Widerøe-pax

Re: Coastair ødelegger ferien for Widerøe-pax

Uansett så har WF mye av ansvaret, det er faktisk de som må følge opp eventuelle underleverandørers oppdrag.


Halloooo...??? Har man kontrakt, saa stiller man som avtalt. Det er faktisk butikk man driver ....
 
Re: Coastair ødelegger ferien for Widerøe-pax

Sef. Har man kontrakt så skal man stille. Men den som kjøper tjenesten må også påse at den blir fulgt. Når oppdaget f.eks wf at Coast Air ikke ville stille opp? Vil det ikke være rimlig å gjøre en utsjekk pr leveranse av flygning. Eller sitter ops. hos wf og bare forutsetter at flyet fra coast air går som det skal? Er det ingen kontakt mellom wf og coast air før flyet skal stå på gate?
 
Re: Coastair ødelegger ferien for Widerøe-pax

Er det ingen kontakt mellom wf og coast air før flyet skal stå på gate?

Ingen grunn til det skal vaere det. Som sagt, driver man butikk, maa man kunne stole paa en partner under kontrakt, og Coast foelger en avtalt slinge. Enten kommer maskinen inn paa en annen rute og snur direkte, ellers saa staar maskinen parkert i paavente at crewet dukker opp. Crew og flightplan dukker gjerne opp rundt en time foer avgang .. dersom dette ikke skjer, er nok det foerste tegn paa at noe er galt. Det er vel det du kan kalle 'utsjekk' av flyvning ... Det er uansett for sent til aa redde situasjonen.

Vel .. alt dette er spekulasjoner .. det kommer vel fakta etterhvert .. tror ikke vi kommer lenger her.
 
Re: Coastair ødelegger ferien for Widerøe-pax

Vil det ikke være rimlig å gjøre en utsjekk pr leveranse av flygning. Eller sitter ops. hos wf og bare forutsetter at flyet fra coast air går som det skal? Er det ingen kontakt mellom wf og coast air før flyet skal stå på gate?

Du har kanskje lite kjennskap til kontraktsarbeid. WF har leid inn Coastair til å fly over et lengre tidsrom de siste par månedene. Da forventer man at Coastair leverer i henhold til kontrakt. Det er ikke da nødvendig for WF å ringe å spørre Coastair "Flyr dere for oss i dag også?" hver eneste dag, eller for hver flyging. Slikt er selvfølgelig planlagt og avtalt på forhånd.

WF har gått sterkt ut og antydet at kommunikasjonsproblemet ligger hos Coastair, og at de etter nyttår vil ta en alvorsprat med Coastair. Hvis det da viser seg at WF står bak feilen, så er det jo det litt flaut....men de er vel sikre i sin sak siden de er så bastante. Hadde det vært tvil ville de sagt at det var kommunikasjonssvikt mellom partene. Mest sannsynlig ville det ikke engang vært skrevet i media :)
 
Back
Top