Coast Air starter TRF-ARN

espeno

ScanFlyer Blue
Medlem
Coast Air tar over Widerøes rute til Stockholm.

Det ble gjort kjent på en pressekonferanse på Torp i formiddag. Selskapet skal fly en 19 seters maskin to ganger daglig.

Artikkelen i Sandefjords Blad finner du her
 
Replying to Topic 'Coast Air starter TRF-ARN'

Tøft, men skal Coast Air interline med f.eks. SAS eller andre selskaper?
 
Replying to Topic 'Coast Air starter TRF-ARN'

kun på IATA-priser
 
Replying to Topic 'Coast Air starter TRF-ARN'

blir vel mest for lokaltrafikk Vestfold-Stockholm dette. Bra for BX som får utnyttet jetstreamen bedre.
 
Replying to Topic 'Coast Air starter TRF-ARN'

regner med at det blir oppstart 27. mars (WF går ut 24.).
Med J31 kan de trolig klare seg bedre enn WF med DH3, og dessuten klarer de jo to dagliger. WFs ene daglige ble et for dårlig produkt, helt enkelt. Spørsmålet blir hvordan de skal betjene ARN. I dag flyr BX HAU-TRF og retur om morgenen og kvelden, så den ene løsningen kan bli å plassere en J31 på TRF, eller flyy HAU-TRF-ARN og retur, men det vil jo forringe HAU-produktet deres. Spennende uansett! Guts har'em!
 
Replying to Topic 'Coast Air starter TRF-ARN'

Var ikke endel av WF trf-arn pax transfer? Blir spennende aa se hvordan dette gaar og hvor stort kundegrunnlag det er paa denne ruten
 
Replying to Topic 'Coast Air starter TRF-ARN'

Coast Air stasjonerer vel et fly på Torp, og offisiell oppstart er 2. april. Men det satses visst på å komme i gang fra 27. mars som CK antyder.
Men hva er egentlig forskjellen på Jetstream 31 og 32? Torp skriver i en pressemelding at de setter inn Jetstream31/32 på ruta.
 
Replying to Topic 'Coast Air starter TRF-ARN'

Coast Air stasjonerer vel et fly på Torp, og offisiell oppstart er 2. april. Men det satses visst på å komme i gang fra 27. mars som CK antyder.
Men hva er egentlig forskjellen på Jetstream 31 og 32? Torp skriver i en pressemelding at de setter inn Jetstream31/32 på ruta.
 
Replying to Topic 'Coast Air starter TRF-ARN'

Hovedforskjellen på 31 og 32 er vel stort sett motorytelse?
 
Replying to Topic 'Coast Air starter TRF-ARN'

En ikke fullstendig ferdig beskrivelse av Jetstream 3X (HP-137) finnes her, men i hvert fall forskjellen på J31 og J32 er beskrevet.
 
Replying to Topic 'Coast Air starter TRF-ARN'

Tusen takk. Det er bra at det finnes folk med fagkunnskap i nærheten! :)
 
Replying to Topic 'Coast Air starter TRF-ARN'

Kan någon bekräfta om BX callsign är Coastair eller Coast Center? Har hört båda
 
Replying to Topic 'Coast Air starter TRF-ARN'

Coast Aero Centre (startet av Asbjørn Utne) var forløperen til Coast Air - og BX har vært benyttet så lenge jeg kjenner til. Derimot har callsignet blitt endret fra Coast Centre til Coastair ikke for så lenge siden.
 
Replying to Topic 'Coast Air starter TRF-ARN'

Kan någon bekräfta om BX callsign är Coastair eller Coast Center? Har hört båda

Originally posted by LN-KGL
Derimot har callsignet blitt endret fra Coast Centre til Coastair ikke for så lenge siden.

Callsign i praktisk bruk for Coast Air er "Coast" og har vært det så lenge jeg kjenner til.
 
Replying to Topic 'Coast Air starter TRF-ARN'

IATA priser er de publiserte priser som kan benyttes paa ALLE selskaper og en pris kan "strekkes" over flere flere selskaper. IATA prisene er i utgangspunktet hoeyere enn selskapenes egne priser, men kan allikevel bli billigere hvis en er avhangig av selskaper som ikke er i samme allianse etc. Et eksempel en rundreise fra Haugefjord:
HAU - TRF BX
TRF -ARN BX
ARN - HEL AY
HEL - OSL AY
OSL - HAU SK

Denne kan prises md IATA prisen HAU - HEL t/r og det kan bli billigere enn aa kombinere HAU-ARN + ARN HEL OSL + OSL HAU.
 
Replying to Topic 'Coast Air starter TRF-ARN'

Takker og bukker!:devot: :up:

Jeg synes det er rart at ikke WF kjøper plasser av BX til ARN. Å kunne tilby en destinasjon som ARN fra Torp til sine kunder burde være en fordel for WF.
 
Back
Top