Coast Air J31/32 - status

LN-EIR

ScanFlyer Silver
En rolig dag på jobb fører til så mangt.
Tok en runde på J31/32'ene til Coast Air, prøvde å finne status på de, hvor de befinner seg nå, og hvor de har tenkt seg.

LN-FAL - cn 604.
Denne gikk ut av Coast allerede i 2002. Noen som vet hvorfor? Mener å huske at jeg ble litt overrasket av dette i sin tid.
Etter det jeg kan finne ut, så står den nå lagret i Odense, som N78019. Fortsatt i de gamle Coast Air fargene. Før dette var den innom Eagle Aviation i Østerrike. Et selskap som nå ser ut til å være historie. Om den fløy for dette selskapet, eller om den har vært i lufta noe særlig etter 2002 vet jeg ikke. Noen andre?

LN-FAV - cn 606 og LN-FAJ - cn 621.
Disse to gamle sliterne forsvant ut av selskapet og ut av sin flygende karriere i 2006, til Luftforsvarets Tekniske Skolesenter, på Kjevik. Noen som vet hva de spesifikt brukes til der?

LN-FAZ - cn 749 og LN-FAM - cn 740.
Disse to ble naturlig nok arbeidsledige etter konkursen, og ble i juli i år snappet opp av skotske Highland Airways, der de har fått nye britiske registreringer. Hendholdsvis G-NOSS og G-FARA. Fortsatt i blå Coast-livery.

LN-FAQ - cn 953 og LN-FAN cn 864
Disse to rakkerne tok hattene sine, og gikk til Helitrans. Førstnevnte opererer vel i blå/grått, med Coast-titlene fjernet, mens FAN er helhvit.

LN-VIP - cn 879 og LN-FAC - cn 856
Så har vi disse to til slutt. Begge har jeg funnet til salgs på diverse tradesider, og de står fortsatt som eid av Kystfly AS o.l. Hvor står disse fysisk sett? Karmøy? Lagret inne eller ute?

LN-VIP - cn 879 og LN-FAC - cn 856
Så har vi disse to til slutt. Begge har jeg funnet til salgs på diverse tradesider, og de står fortsatt som eid av Kystfly AS o.l. Hvor står disse fysisk sett? Karmøy? Lagret inne eller ute?
Sist jeg var på Helganes sto det ingen ute hvertfall. De må i såfall stå inne.
oppstillingsplassen sør for Coast Air hangaren var uten asfalt, da ett større område holdt på å bli planert ut/utvidet

LN-FAP - cn 110, sto sist parkert hos DAT i CPH. Er ikke meldt ut av luftfartsregisteret så denne er ennå eid av kystfly.
LN-FAR - cn 206, fortsatt registert på Kystfly.
LN-FAO - cn 148, solgt til Danu Oro Transportas og omregistert til LY-LWH

LN-FAV - cn 606 og LN-FAJ - cn 621.
Disse to gamle sliterne forsvant ut av selskapet og ut av sin flygende karriere i 2006, til Luftforsvarets Tekniske Skolesenter, på Kjevik. Noen som vet hva de spesifikt brukes til der?

Brukes så Kjevik kan gi en fullverdig EASA opplæring for luftforsvarets crew chiefer mens de er i skole på Kjevik.

Det står 2 j31 på helganes . vip og fac om jeg ikke husker feil . de står i hangaren . og er ute av og til .

Brukes så Kjevik kan gi en fullverdig EASA opplæring for luftforsvarets crew chiefer mens de er i skole på Kjevik.

Så den ene av disse på Kjevik her om dagen. Da stod den ute. Tror ikke de står fast på Kjevik, for da hadde vi nok sett mer til dem. Noen som vet hvor de har base? For jeg tviler på at det er Kjevik!

Den jeg så hadde fortsatt full Coast Air bemaling. Dog litt tuklet med. Men ingenting som avslørte at den tilhører RoNAF!

BF:cool2

Back