Coast air i ny drakt

SK1399

ScanFlyer Silver
Fra Radio Haugaland
Ved 09-tiden i morgentimene i dag presenterte Coast Air sine nye farger. Hovedfargen er blå med forskjellige innslag av mønster i rødt og hvitt, som har sitt utspring i fra bunadsmønster fra Vestlandet.

Var et heller dårlig bilde i artiklen, men på Coast air sin hjemmeside fant jeg dette bilde.. marginalt bedre.
charter_atr_42_320.gif

forøvrig står det nederst i artiklen:
Sundfør kan også røpe at selskapet nå vil inn på chartermarkedet i fremtiden. Dette betyr invisteringer i nye fly hvor comfort vil være satsningsområdet

Jeg må si at det første som slo meg var at her er det et fly som har fått på seg lusekofte!!

Terningkast 3

BF

Strikketgenser var første tanke som slo meg. Men det er artig, og ikke minst typisk norsk, design. Plusspoeng for at det skiller seg ut, og pent fargevalg, terningkast 4.

Min terning lander på 4. Pluss for et stilrent, og orginalt design som tar vare på den vestlandske kultur.
Mye mye mye bedre en de gammle fargene!

Skal man på død og liv bruke terningen, må det bli en 5'er. Skal det trekkes for noe, må det bli at ikke mønsteret på siden er dempet et lite hakk ned.
De som digger det siste liveryet til SASBraathens skal vel ikke rope så veldig høyt om lave terningøyne kanskje...? :spin:

Ligner paa en fornorsket utgave av Hollandske Excel gruppens livery. Men mye bedre enn hva Coast Air hadde foer. I like! :up:

Kan man ikke like BÅDE SAS Braathens designet og Coast Air sitt???

Nå begynner jo det å bli mange år siden det fantes en snekrystall på en norsk flyhale - så da slipper vi vel snakk om plagiat.;)

Som utflyttet nordmann, gir dette meg hjemlengsel ... sterk femmer!
(Minner ellers litt om Air Tahiti Nui...)

Fine farger! Litt vel kraftig den borden langs siden synes jeg, men alt i alt stilig, og en utrolig forbedring fra tidligere.

Hvorfor ikke et samarbeid mellom Norwegian/CoastAir? Det er jo mange ruter som ikke lønner seg med Boeing 737........vestlandsruter og f.eks Ålesund/Molde til OSL!

Har aldri skjønt det med terningkast...

Jeg syns det nye designet er veldig pent, mye varmere en det gamle, kjedelige grå.

Laurenz

Originally posted by laurenz
Har aldri skjønt det med terningkast...

Jeg syns det nye designet er veldig pent, mye varmere en det gamle, kjedelige grå.

Laurenz

Her kan du lese litt om terningkast.....
http://www.ballade.no/nmi.nsf/home/ballade?opendocument&url=http://www.ballade.no/nmi.nsf/doc/art2001100313013597993591
:cheers: :smokin

...men så snart du ser deg rundt LN-MOW så vil du oppdage at Coast og Nui IKKE flyr under samme klimatiske forhold... og da opphører kanskje hjemlengselen...:biggrin (her er det nemlig en meter med hvitt på flat mark)

Pass på MountainDew, det kan fort gå troll i ord....

Terningkast 4.

Back