Coast Air ATR-42

Fredriksen

ScanFlyer Dornier
Egentlig hadde jeg bestemt meg for å aldri kjøpe tremodeller siden kvaliteten kan variere mye. Men det kunne jo være fint med en Coast Air (LN-FAP) på samlehylla, og bestemte meg derfor for å bestille en tremodell. Denne er produsert av Myasianart. Prisen var ca 700 kroner.

Når de hadde laget modellen ferdig, sendte de meg bilder for godkjenning, er man ikke fornøyd får en pengene tilbake.

Her har jeg tatt et bilde av modellen, og den ble egentlig ikke så verst.
25112009276.jpg

Konklusjonen er at disse tremodellene er greie om man ønsker seg en modell som ikke finnes, så lenge kvaliteten og resultatet blir bra.

Etterhvert har jeg lyst til å prøve westway models, de lager det du vil ha, og dette er ordentlige modeller som koster en del mer.

En ting på vingene: leading edges skal ha svarte de-icing boots vel.

Har sett en del av disse MyAsianArt modeller på eBay, og jeg er skeptisk, noen av de modellene ser jo ikke helt gode ut. Bildene til dem er også photo-shoppa....

En ting på vingene: leading edges skal ha svarte de-icing boots vel.

Har sett en del av disse MyAsianArt modeller på eBay, og jeg er skeptisk, noen av de modellene ser jo ikke helt gode ut. Bildene til dem er også photo-shoppa....

Jeg var også veldig skeptist. Grunnen til at de er redigert i photoshop er at de lages på bestilling. Det fine var hvertfall at en får tilsendt ekte bilder når de har laget ferdig modellen, og en kan takke nei om en ikke blir fornøyd. Er enig i at en del modeller fra MyAsianArt ikke er holdbare. Men jeg ble fornøyd med resultatet selv om den mangler noen detaljer.

Skal bli gøy å høre med West way hvor mye de tar for f.eks en custom 1:200 BU Fokker 28. Sikkert veldig dyrt...

Jeg var også veldig skeptist. Grunnen til at de er redigert i photoshop er at de lages på bestilling. Det fine var hvertfall at en får tilsendt ekte bilder når de har laget ferdig modellen, og en kan takke nei om en ikke blir fornøyd. Er enig i at en del modeller fra MyAsianArt ikke er holdbare. Men jeg ble fornøyd med resultatet selv om den mangler noen detaljer.

Skal bli gøy å høre med West way hvor mye de tar for f.eks en custom 1:200 BU Fokker 28. Sikkert veldig dyrt...

Har lyst til å prøve meg med en Busy Bee F27/F50 i 1/72, men jeg tror jeg er for kritisk/detaljert til at jeg kommer til å godta arbeidet deres.....

Hvor lang tid tok det fra du bestilte modellen til du fikk bildene? 8-12 uker?

Skal du punge ut med massevis av gryn hos West Way, burde du vel gå opp i 1/144, 1/100 eller 1/72 for en F28. 1/200 blir litt for lite for så mange penger. Har du spurt Atlantic Models i Miami, tror de også lager custom modeller.

Lykke til.

Det tok ca en måned fra bestilling til jeg fikk bildene. Om du vurderer Busy Bee, er vel F27 eller B732 lurere. Det finnes en Fokker 50 modell, men mulig ikke så lett å få tak i. Jeg klarte å skaffe meg en slik modell. Er en gjevnlig på ebay, finn og qxl, kan en finne det meste.

Back