Har bekjente som skulle vært med denne kl 11:05 i morges.. De står enda på flyplassen. Har fått beskjed om det er tekniske problemer. Hørte noe om seler til piloten. Er nå kansellert og de har fått tilbud om hotell.
Noen som vet noe konkret pga forsinkelsen/kanselleringen?
Er vel ikke oppdatert enda, de reisende skulle få lov å borde nå i 10-tiden, men det skjeddeOsl opererer med avgang 23.45 enda..
Osl opererer med avgang 23.45 enda..
Nå sender vel ikke CO pax med andre selskaper før de absolutt må. Det har det vært flere eksempler på her inne på forumet. At folk ble lagt inn på hotell i stedet for å bli sendt med andre samarbeidspartnere viser vel dette også.
Der er ingen undskyldninger for ikke at ombooke. Mine erfaringer med SAS (det er godt nok på C eller Y+) er at de altid har været villige til at ombooke til partnere hvis der eks. har været forinkelser på deres US maskiner. Jeg har før oplevet at en EWR maskine har været forsinket på grund af tekniske vanskeligheder, og når jeg har bedt om at de fandt en løsning, så har de faktisk altid været i stand til det.
CO's rektale holding (ref Tommy) i USA kan jeg ikke uttale meg om. Men hva som praktiseres ved OSL kjenner jeg rimelig godt, siden det er en del av jobben min.
Som tidligere nevnt så er det mange gode conections fra FRA, ZRH etc ca 1500. Men det betyr i praksis at man flyr ut fra OSL mellom 0700 og 1100 for å rekke dem...... Og hvis man får tekniske problemer mellom 0900 og 1100 så begynner det å bli tøft.
I praksis så er LHR den greieste på ettermiddagen siden BA har mange New York avganger, også sene. Gjerne greiest for pax som skal til New York.
I praksis er det veldig lite man kan få til etter lunch.
Ved en irr ops så forsøker vi på det aller meste. Da er det ikke viljen vår det står på, men hva som faktisk er mulig. Også hva som er best for kunden.
Hvis man starter dagen med f.eks utsiktene for en 4 timers delay. Vil det i de aller fleste tilfeller være bedre for kundene å vente ut delay ved OSL og så få sin conection fra EWR booket om. Selvsagt med enkelte unntak, men de forsøker vi selvsagt å gjøre noe med.
S
CO's rektale holding (ref Tommy) i USA kan jeg ikke uttale meg om. Men hva som praktiseres ved OSL kjenner jeg rimelig godt, siden det er en del av jobben min.
Som tidligere nevnt så er det mange gode conections fra FRA, ZRH etc ca 1500. Men det betyr i praksis at man flyr ut fra OSL mellom 0700 og 1100 for å rekke dem...... Og hvis man får tekniske problemer mellom 0900 og 1100 så begynner det å bli tøft.
I praksis så er LHR den greieste på ettermiddagen siden BA har mange New York avganger, også sene. Gjerne greiest for pax som skal til New York.
I praksis er det veldig lite man kan få til etter lunch.
Ved en irr ops så forsøker vi på det aller meste. Da er det ikke viljen vår det står på, men hva som faktisk er mulig. Også hva som er best for kunden.
Hvis man starter dagen med f.eks utsiktene for en 4 timers delay. Vil det i de aller fleste tilfeller være bedre for kundene å vente ut delay ved OSL og så få sin conection fra EWR booket om. Selvsagt med enkelte unntak, men de forsøker vi selvsagt å gjøre noe med.
S
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.