CO orders eight new 777s

Dag Johnsen

ScanFlyer Gold
Heisann!

Der var'n...:rolleyes:

CO has added 27 aircraft to its firm order positions at Boeing, including eight new 777 and 19 new Next-Generation 737 (737NG) aircraft. The aircraft orders give CO the flexibility to replace less efficient airplanes and to pursue growth opportunities.

This new order brings CO’s total firm commitments to 111 new Boeing aircraft (25 Boeing 787s, eight Boeing 777s and 78 Boeing 737s) for delivery over the next six years. In addition, CO has options to purchase a total of 102 additional Boeing aircraft. CO has taken delivery of five 737NG aircraft this year and plans to take delivery of 27 additional 737NG aircraft by the end of 2008.

Already operating 20 777 aircraft globally, CO will use the eight additional aircraft announced today for long-haul international routes, such as the Newark Liberty-Shanghai route that is scheduled to start in 2009. The need for international widebodies is also driven by CO's commencement of service to London Heathrow next month, which represents the company largest-ever expansion into a single airport in one day. CO will begin service to Heathrow twice daily from Liberty and twice daily from Houston.

One of the world's most popular and reliable aircraft, the Boeing 737NGs feature advanced technology for greater operational efficiencies. The 19 additional 737NGs, along with other 737NG aircraft already on order, will give CO the flexibility to continue to grow while replacing less efficient 737 Classic aircraft, such as the company's 737-300 and 737-500 aircraft.

Tror dere vi kan faa den paa OSL...:D

Dag
 
Der kom den endelig! Jeg trodde det var 6 som skulle bestilles? Ryktene på FT er at de to ekstra er 77W som Boeing stiller med mens dere venter på 787. :)

Store gratulasjoner! Dette er en heftig økning i langdistanse flåten deres!

BTW, de grisene som var nevnt i en bisetning, er de kun erstatning for gamle griser?
 
Last edited:
Litt spøk til revolver: Vil alle disse åtte eksemplarene bli "spist opp" av nye ruter, eller vil det f.eks. bli omrokkeringer av flytyper på dagens langdistansenett også, sånn at det kanskje dukker opp noe annet enn 757 på OSL??
 
Last edited:
Med et sammenslått CO+UA og med LH inne på eiersiden og medlemskap i Star Alliance kunne vi håpe på 777 på OSL...
 
Dag, dette er vel LR, slik jeg har prøvd å overtale deg til i noen år?;)
Dere har iallefall god bruk for de på de lengste rutene!
Gratulerer så mye iallefall, fram med Tanqueray'n

no10.jpg
 
Heisann!

MOW De to foerste skulle vaere -200ER og de seks neste er "uspesifisert"...:rolleyes:

Tommy777 Vi tar 32 -800 og -900ER i aar og de fleste nye (78) NG'ene skal stort sett erstatte -300 og -500'ene.

Someone To av de nye B777 kommer allerede neste aar!

EB Jeg vet ikke om det blir noe CO/UA etter at DL/NW pilot foreningene satt seg paa bakbena...? Vi faar se, men jeg tror ikke det blir noen B777 paa OSL med det foerste...:(

Martin Disse skal brukes til nye ruter som Newark til Shanghai, men ogsaa oppgradering av eksisterend/nye ruter til LHR.

Dag
 
Heisann Dag!

Som nevnt ovenfor saa faar vi ta det vi kan faa og de to foerste skulle bli -200ER, men vi faar se hva de neste blir...:rolleyes:

Med 28 B777 saa skulle det vel bli jobb for deg her? Med din prestasjon av B777 single engine approach paa EWR med i et par hundre fot ceiling, snoedrev med RVR ned til 1/4 miles skulle du ha type rating paa B777 allerede... ;)

fram med Tanqueray'n

Ja, det begynner aa bli Martini vaer her allerede...:p

Dag
 
Heisann Dag!


Med 28 B777 saa skulle det vel bli jobb for deg her? Med din prestasjon av B777 single engine approach paa EWR med i et par hundre fot ceiling, snoedrev med RVR ned til 1/4 miles skulle du ha type rating paa B777 allerede... ;)

Dag

Ja takk, jeg tar til og med til takke med høyresetet hvis du har jobb til meg i 777'n:p
 
Med fare for å spekulere litt........var CO klar/fryktet dagens offentligjorte kraftige forsinkelse på 787-9 og denne orderen har endel med dette å gjøre?
 
Back
Top