• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

CO øker antall avganger til Norge

• Thread starter Thread starter DY
  • Start date Start date
Re: CO øker antall avganger til Norge

Hei igjen;

LN-OSS, alle B737-700 (non-provisioned) og B737-800 (non-provisioned og m/modifiserte vinger) faar winglets installert nede i MCO (Orlando) hvor vi har et stort vedlikeholdssenter. B757-200 vinge modifiseringen er kontraktet ut til Timco i GSO, men vi kan sette paa winglets'en selv og dette blir gjort i EWR naa.

Laurenz, ja siden vi ser paa rundt 5% fuel burn forbedring saa skulle det i snitt ikke bli noen pax vekt restriksjoner fra noen av de nye Europeiske markedene vi starter i sommer, i.e. Berlin, Hamburg, Stockholm, Bristol og Belfast.

The Ticketor, det kan nok stemme at det er vekt problemer fra OSL i Mars. De sterkeste vindene over Atlanteren er fra Februar til begynnelsen av April. Floey du med en CO B757 var det nok ikke winglets installert da...? I dag er faktisk verdens foerste B757 revenue flight m/winglets... som vaare venner i Sverige kan se i morgen paa ARN. Gaar alt etter planen kan dere se ship 134 paa OSL Soendag morgen.

Dag

Nå har det blitt særdeles mye flyving på meg i år, og det er mulig jeg blander det sammen, men jeg mener at det var det! Så maskinen gjennom vinduet, og tenkte at nå har dem jaggu fått på winglets, og pent var det! Men det er klart jeg tviler når du sier det du sier, så jeg må se om jeg har noen bilder av flyet.

Dette skulle ha vært med CO039 07MAR05.

Men om det ikke for tiden finnes noen CO B757-200 med winglets, så må jeg jo blande det sammen med noe annet. Kanskje det var EWR-TPA???

Heisann
Kanskje det var EWR-TPA???
Det kan nok stemme det...! Som nevnt ovenfor har vi 40+ B737NG'er med winglets naa og vi installerer cirka ett sett per uke.

Routingen for ship 134 er fortatt EWR - ARN i dag, ankomst ARN Fredag morgen 07:55 AM og ankomst OSL paa Soendag morgen 09:45 AM...

Dag

Hvordan blir det med Continental fra Stockholm om vinteren. Skal den gå daglig da eller 3-4 ganger slik som Oslo?

Rart de ikke åpner en rute til Gøteborg hvor det er ingen konkurranse i stede for ARN med SAS og Malaysian allerede godt etablert.

Originally posted by MartinLangaas
Rart de ikke åpner en rute til Gøteborg hvor det er ingen konkurranse i stede for ARN med SAS og Malaysian allerede godt etablert.

Apropå Göteborg och USA-linje, i senaste numret av LFVs tidning Insikt berörs ämnet. I artikeln säger City Airlines vd halvt på skoj, halvt på allvar att man "tittar på möjligheten" att flyga Göteborg - USA. Slutsatsen är dock att det knappast är aktuellt i dagsläget. En annan intressant detalj är att SAS i artikeln säger sig ha "funderat på möjligheten Göteborg-Oslo-USA".

http://www.lfv.se/templates/LFV_InfoSida_70_30____37156.aspx

Originally posted by MartinLangaas
Hvordan blir det med Continental fra Stockholm om vinteren. Skal den gå daglig da eller 3-4 ganger slik som Oslo?

Merkelig at de ikke skal fly daglig fra Oslo til vinteren også,virker jo som de hadde relativt fulle fly på de tre ukentlige flygninger i vinter.Og fra ARN må det jo bli blodbad?!Tror nok de fleste svensker foretrekker å fly B 747 eller A 330,framfor en B 757.

Heisann
Og fra ARN må det jo bli blodbad?!
Dette vil jo tiden vise... ;) ...men i alle fall er ship 134 som CO68 i luften på vei til Stockholm. Den er beregnet annkomst ARN 07:50... så hold kameraene klare... :up:

Dag

City Airlnes, GOT-NYC? Jag gissar på att det var mera skoj æn allvar i den kommentaren!

Back