CO med B739 til Hawaii og Europa

Ja det kommer vel an på hvordan den er tankmæssig, men det ved Dag sikkert mere om
Hilsen
Ole
 
Det er ikke uvanlig med 738 på militærchartere. Continental bruker det alleredee i dag. Miami Air og ATA bruker/brukte også 738 til dette.

Det vanlige er å gå til Gander eller Bangor og derfra til Shannon og såvidere nedover.
 
Har nå sett en CO 737 i Tromsø:-)
23042008011.jpg
 
JA Buzz havde jo en del af den gamle -300.....har da et par billeder af dem med FR titler
Hilsen
Ole
 
Vil -900 ETOPS kunne brukes på direkteruter fra feks NY til Oslo ? Ser for meg at dette er veldig i grenseland i forhold til oppsatt range på typen. -800 har vel bedre range?!

ETOPS er vel krav for å fly til Hawaii?!
 
Vil -900 ETOPS kunne brukes på direkteruter fra feks NY til Oslo ? Ser for meg at dette er veldig i grenseland i forhold til oppsatt range på typen. -800 har vel bedre range?!

!

Njet... CO kommer ikke til aa bruke 737 paa ruteflygninger til Europa. Til Hawaii fra LAX derimot er det jo grei skuring aa fly 737. Det har jo bl.a. Aloha gjort i aarevis.

Tror mange av CO sine 737 allerede har ETOPS
 
At det går an å fly B737 fra Los Angeles til Hawaii er en ting - men å kalle det grei skuring er vel litt drøyt - eller hva Tommy?
 
Så når du kjører en lang biltur, så trenger du en svær bil, også? LAX-HNL er vel 5:35. Nesten like langt som LAX-NYC? Brukes vel både mindre Airbus'er og 737 på den ruten.
 
He he... Ja jeg kjører et forholdene stor bil både når jeg kjører lange turer og når jeg kjører korte turer... Kan jeg velge så velger jeg større fly når jeg skal fly langt - kan jeg ikke velge velger jeg gjerne en Airbus fremfor en B737 - går ikke det så overlever jeg fint i en 737 også - men grei skuring - neppe!
 
Det blir interessant å se om Boeing og Airbus gir erstatterne av B737 og A320 rekkevidde nok til å fly over dammen i full konfig. Noe må jo bl.a. B757 erstattes med.
 
Om setene i en 737 er nye og bra så kan jeg ikke se forskjellen i forhold til en 747. Minst 3 i bredden der også. For meg er det som betyr mest hvor mye onboard underholdning det er, og om det er PC-strøm hele veien bakover i economy. Mener å huske at CO eller US hadde dette i sine 757 fra Oslo, da blir de klar favoritt. Ellers liker jeg små fly, siden boarding vanligvis er lettere da.
 
Foretrekker også mindre fly, rask boarding etc. Raskt ut til bagasjen og rask videre. Samme med 757 over dammen. Bagasjen står og venter på deg på EWR når du kommer gjennom en rask immigration på EWR.

Til holmene der ute flyr WestJet 738 til Maui, Honolulu og Kona fra Vancouver.

I tillegg Alaska fra Achorage til Maui og Honolulu. Seattle til Honolulu, Kauai, Maui og Kona.Portland til Kona..Alle med 738.

Har sett mange 738 der ute på de forskjellige øyene.

For CO vil de sikkert være god butikk å bruke 739 !!^_^ Flyr dem gjerne fra vestkysten :9:
 
Heisann Ole og dere andre,

Her er det snakk om at alle B737NG'ene skal oppgraderes til 180 ETOPS og det er i og for seg ikke noe big deal siden de fleste NG flyene vi opererer moeter denne konfigurasjonen allerede. Denne konfigurasjonen finner man i Boeing sin B737NG CMP (Configuration, Maintenance and Procedures) for ETOPS. Her finner man forskrifter som inspeksjoner, komponent del nummer restriksjoner, tids grenser og vedlikeholdsprosedyrer for at flyet skal kunne opereres i forskjellige ETOPS konfigurasjoner som 120, 180 osv.

Angaaende maksimum rekkevidden paa en B737-900ER saa er det vel rundt 2.700 nautiske mil. Jeg vet at vi kan gaa fra EWR til for eksemple SAN som er noe over 2.100 nm uten noen vekt begrensinger og LAX til for eksempel HNL er stort sett samme distansen. EWR til Europa blir for langt for dette flyet.

Dag
 
Da har også Delta begynt å ETOPS-sertfisere sine 737-900ER'er. To maskiner er klare og routeproving pågår nå før de starter opp 4/4 med SEA-Honolulu.
 
Har ikke hatt UA 739 på våre hyppige turer til holmene, men til jula har vi 739 SFO HNL SFO .
 
Back
Top