• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

CMA CGM går inn i flytransport

Re: CMA CGM går inn i flytransport

En B777F var innom OSL i dag. Usikker på om det var for Qatar, men dette er første gang jeg har observert dem på OSL.

Espen
 
Re: CMA CGM går inn i flytransport

CMA CGM har sluttet å selge egne fraktere til USA og fokuserer på å leie ut sin kapasitet til andre. Lavere fraktrater skal være årsaken ..

https://www.freightwaves.com/news/cma-cgm-air-cargo-temporarily-suspends-us-operations

CMA CGM launched its air cargo airline in early 2021, part of a strategic plan to invest huge shipping profits in logistics capabilities and become a provider of turnkey services to large multinational companies interested in reducing supply chain complexity. The company recorded a $9.2 billion operating profit in the third quarter with a 46% profit margin, on par with last year’s stellar results.




The company purchased four used A330-200 freighters from Qatar Airways, set up a base in Liège, Belgium, and outsourced the flying to Air Belgium — until then an exclusively passenger airline. Two of its earliest routes were to Chicago and Atlanta. Last summer it received two factory-built 777 freighters from Boeing. CMA CGM operates the 777s from Charles de Gaulle airport in Paris after obtaining an air operator certificate in France that allows it to use its own pilots. It is repatriating the A330s from Air Belgium to its own operating authority, with the final one scheduled to change over on Feb. 10, an Air Belgium representative said.

In September, CMA CGM Air Cargo began flying five times per week between Paris and Hong Kong utilizing one of the large 777 freighters. But Chicago O’Hare and Atlanta are not currently part of the airline’s network.
 
Back
Top