City Airline startar Stavanger-Rygge

Savipix

ScanFlyer Rusty
Detta blir spännande

Ny linje mellan Stavanger och Rygge (Oslo)
11-03-31

City Airline fortsätter sin expansion med en ny daglig (måndag till fredag) linje mellan Stavanger och Rygge (Oslo). Linjen är i gång från och med den 9 maj 2011.

Den nya linjen mellan Stavanger och Rygge (Oslo) är en kort lunchflight på en timma som kommer att attrahera både privatresenärer och affärsresenärer. Det är rutten Göteborg-Stavanger som från och med den 9 maj förlängs till att även trafikera Rygge (Oslo). Sträckan kommer att trafikeras av en Embraer ERJ 145.
– Det är en mycket bra linje för oss för att vi ska få ett jämnt flöde i produktionen. Historiskt har det varit en bra flyglinje som Norwegian tidigare har trafikerat. Vi har länge haft ögonen på den och nu var det läge att expandera, säger Jimmie Bergqvist vd City Airline.

– Linjen mellan Stavanger och Rygge är viktig för oss. Efterfrågan på en anslutning till Stavanger är stor och många har uttryckt en önskan om att få tillbaka den här linjen. Vi välkomnar därför City Airline och ser fram emot en lyckad linje till Rygge och hoppas att detta är början på ett bredare samarbete framöver, säger Pål F. Tandberg vd för Rygge flygplats.

Tidtabell Stavanger/Rygge:
Måndag till fredag
SVG RYG RYG SVG
12.40 13.35 14.05 15.00

Bokning genom www.cityairline.com

Den nya linjen mellan Stavanger och Rygge (Oslo) är en kort lunchflight på en timma som kommer att attrahera både privatresenärer och affärsresenärer.

Øhhh ... nei.

Spennende tilbud. Har City Airline et fly på langt stopp på SVG som nå heller utnyttes til å fly en slinge SVG-RYG-SVG.

Ser ikke ut som det er mulig å booke GOT-SVG-RYG v.v.

Jag tror inte City går sådär super bra sen man anskaffat MD-87 orna. Pengarna rinner ur bolaget och man börjar konstiga rutval som man ofta ser i denna bransch. Bara en tidsfråga till det tar stop.

Affärsresenärer midt på dagen? Akkurat.
Men hyggelig med nye fly. Holdt på å si at det hadde vært moro om RYG var mellomstopp, så vi fikk GOT herfra og. Meeen jeg kjører vel dit på kortere tid…

Bra flere satser på RYG :)
Mange har jo savna SVG fra RYG, så er nok etterlengtet blandt mange i Østfold denne :)

Dette syns jeg er helt fantastisk jeg. Det virker som de endrer rutetidene fra 9. mai slik at flyet kan rekke en tur/retur SVG - RYG.

Dette åpner for at jeg kan besøke mutter'n litt oftere. Istedet for å bruke flere timer på tog, eller reise via OSL. Kommer nok til å benytte meg av disse :)

City Airline skulle jo egentlig starte Air Stavanger og Air Oslo, men det droppet de heldigvis. Dette er en bedre løsning, men de har jo i utgangspunktet ingen kundemasse i Norge, så de må gjøre et stort arbeid for å bygge den opp. De er avhengige av lojale kunder som er villig til å betale for en slik rute. Lite slingringsmonn med en Embraer 145 og så dårlige avgangstider.

Som flyentusiast må jeg si at det hadde vært moro å fly Embraer 145 på norsk innenriks :)

Last edited:
Jag tror inte City går sådär super bra sen man anskaffat MD-87 orna. Pengarna rinner ur bolaget och man börjar konstiga rutval som man ofta ser i denna bransch. Bara en tidsfråga till det tar stop.

Enig, man ser desperasjon. Husker med grøss og gru den håpløse ruteplanleggingen i NB med bla Oslo-Dortmund......alle så hvordan det gikk.

Nå skal vi ikke dømme dette forsøket til City Airline nord og ned helt enda. Jeg tror nemlig at det ligger noe i dette med innenriks-flyvninger på ruter med lavere passasjermengde med mindre flytyper en Boeing. WF har jo god erfaring med å gjøre dette (særlig i sommerprogrammet).

Elendige rutetider ja, og det at de ikke flyr i helgene gjør at de desverre blir uaktuelle for min del. Hadde vært moro å fly ERJ 145. :(
Men jeg ønsker dem lykke til for det. :)

City Airline er hjertelig velkommen til RYG :)
Men som alle andre sier, ikke akkurat gode rutetider - savner en avgang på søndag.

Med tanke på rutetidene tror jeg ikke det blir så mye pax på denne ruten, men ønsker de lykke til og håper det kan bety flere ruter fra RYG etterhvert.

Denne ruten skal testes uansett, ERJ-145 har jeg aldri flydd, og ikke på innenriks. :)
Må de dukke opp med MD-87 også!

Var det ikke Rygge som ikke var interesserte i City Airline pga de små flyene? De har jo et tak på maks 21 000 flybevegelser.

Var det ikke Rygge som ikke var interesserte i City Airline pga de små flyene? De har jo et tak på maks 21 000 flybevegelser.
Korrekt, som FlightDeck nevner, så hadde de planer om å starte underselskapet Air Oslo som skulle ha basen sin på RYG, men det ble det ikke noe av.

Back