• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

City airline skal selges

MartinL

ScanFlyer Dusty
Et trofast selskap skal selges.
Det undrer meg at Gøteborg har fått være i fred fra Norwegian og Easyjet.

Det Gøteborgbaserte regionalflyselskapet City Airline skal selges iløpet av det neste året. Selskapets gründer og hovedeier, den nå 77 år gamle Lars Magnusson, regner med at en ny eier vil være på plass iløpet av de neste 12 månedene, skriver Gøteborgsposten.

http://boarding.no/art.asp?id=37736
 
Kanskje fordi det er lite grunnlag fra Oslo til Göteborg siden toget går nesten like fort hvis du ser på samlet resetid, alt. er jo fra andre norske byer. Og inneriks i Sverige så er TF og HS store derfra. CF har også ganske enkelt og kostnadseffektivt produkt.
 
Tenkte mer på europaruter fra Gøteborg. Ryanair har en del ruter fra City, men i motsetning til de andre store skandinaviske byene, så er Gøteborg svært lite eksponert.
Det finnes ingen lavpris selskap som har opprettet en base der.
 
Faktisk synes jeg det er positivt at det ikke er alle byer der svines til med LCC selskaber og LCC-look-a-like (læs SAS)
 
Norwegian valgte vel nærmest "bort" Göteborg til fordel for Rygge, skal vi tro annonsene deres.
 
Back
Top