Cimber Sterling udvider på dansk inderigs

• Thread starter Thread starter PP
  • Start date Start date

PP

ScanFlyer Gold
Cimber Sterling udvider på dansk inderigs

Cimber Sterling har i dag annonceret en markant udvidelse af frekvenserne på dansk indenrigs - på ruterne fra CPH til Rønne, Karup, Århus og Sønderborg.

Cimber opruster på indenrigsruter

Udvidelsen af frekvenserne er som følgende:

CPH-Rønne: Fra 7x til 10 daglig
CPH-Karup: Fra 10x daglig til 12x daglig
CPH-Sønderborg: Fra 4x til 5x daglig
CPH-Århus: Fra 4x til 6x daglig

Det ligner et forsøg på at presse Norwegian på dansk indenrigs og sikre at de holder sig til deres nuværende 2 destinationer - Karup og Aalborg. Tæller ikke Rønne med da den rute snart er fortid for Norwegian.

Re: Cimber Sterling udvider på dansk inderigs

Uten at Cimber skriver hvilked kapasitet de kommer a bruke vil jeg bare kalle dette en utvidelse av frekvenser.

Jeg tror dette er en steg i rett retning, men dersom man flytter sin ubrukt 737 kapasitet der, sa er dette - mild sagt - ökonomisk harakiri. Cimber har ikke en krigskasse som tillatter en langvarig priskamp pa dansk innenriks.

Derfor vil det vaere mere en klok a avhende 737-operasjoner med slutten av sommerprogrammet. Men, vi fa se hva kommer a skje...

avhende 737 operasjonene bare på innenriks regner jeg med at du mener...? 737 operasjonene utenriks går vel sånn passe ok? Vil være veldig synd om de likviderer alle de midlene de har brukt på å bygge opp en 737 operasjon etter så kort tid. 737 på dansk innenriks er imidlertid like smart som å sette opp A380 på Oslo - Kristiansand...

Uten at Cimber skriver hvilked kapasitet de kommer a bruke vil jeg bare kalle dette en utvidelse av frekvenser.

Jeg tror dette er en steg i rett retning, men dersom man flytter sin ubrukt 737 kapasitet der, sa er dette - mild sagt - ökonomisk harakiri. Cimber har ikke en krigskasse som tillatter en langvarig priskamp pa dansk innenriks.

Derfor vil det vaere mere en klok a avhende 737-operasjoner med slutten av sommerprogrammet. Men, vi fa se hva kommer a skje...

Jeg forventer at Cimber vil benytte ATR42/72 på de nye frekvenser - men schedule bliver frigivet i morgen...

Mig bekendt er deres ATR42/72 fuldt ud udnyttet i hverdagene. Så med mindre de lukker CPH-LCY/NRK eller måske AAL-OSL kan jeg ikke se hvor de får kapaciteten fra. Kan ske de skal bruge deres CRJ´ere endnu mere på dansk indenrigs??

Mig bekendt er deres ATR42/72 fuldt ud udnyttet i hverdagene. Så med mindre de lukker CPH-LCY/NRK eller måske AAL-OSL kan jeg ikke se hvor de får kapaciteten fra. Kan ske de skal bruge deres CRJ´ere endnu mere på dansk indenrigs??

Jf. QI øger de med 1 stk ATR 72 pr. 01.09.2010

Jf. QI øger de med 1 stk ATR 72 pr. 01.09.2010

De har vel haft CRJ fly udlejet til Kanarieøerne og som skulle komme tilbage efter sommeren, så det passer vist meget godt...

Cimber har CRJ -fly udlejet til et canarisk selskab i sommer, men når de kommer hjem, skabes nye muligheder. Det er det, der giver mulighed for ekspansion på danske indenrigsrute

QI forventes iøvrigt at komme med rutenyheder i næste uge...
http://www.takeoff.dk/news/19411

Forøvrigt ingen tvivl om at ATR-fly er rigtig godt materiel på dansk indenrigs. Det giver mulighed for at mange frekvenser, hvilket er et meget vigtigt konkurrenceparameter når man kæmper om de betalingsvillige kunder.

Back