• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Cimber Sterling indfører ny prispolitik

Re: Cimber Sterling indfører ny prispolitik

Nåja - litt ymse - både airTran og Allegiant f.eks. er tungt inne i gebyrgalloppen, men fakta er at det er de største gebyrselskapene som sliter tyngst ...

Selv om det er en korrelasjon mellom bruk av diverse gebyrer og manglende lønnsomhet er det kanskje ikke så mye som skulle tilsi at det er en klar kausalitet. ;)
 
Re: Cimber Sterling indfører ny prispolitik

Nei, absolutt ikke - men det er heller ikke 'noen vei ut av uføret' som enkelte synes å tro ..
 
Re: Cimber Sterling indfører ny prispolitik

Kan jo like gjerne si motsatt - selskaper som EasyJet, Ryanair og Wizzair som gjør det relativt veldig bra.

Men for noen teller jo ikke disse som ekste flyselskap ;)
 
Re: Cimber Sterling indfører ny prispolitik

Kan jo like gjerne si motsatt - selskaper som EasyJet, Ryanair og Wizzair som gjør det relativt veldig bra.

Men for noen teller jo ikke disse som ekste flyselskap ;)

Klart de er ekte flyselskap....paa samme maate som Southwest er et Ekte LCC (et av de foerste) - de har forskjellige forretningsmodeller....poenget er at det er ikke noedvendig aa ha en pris politikk som inkluderer gebyrer for aa tjene gode penger....det er en pris politikk, men ikke den eneste...
 
Re: Cimber Sterling indfører ny prispolitik

Nei, absolutt ikke - men det er heller ikke 'noen vei ut av uføret' som enkelte synes å tro ..

Helt klart ikke. Mangelen på kausalitet går nok begge veier her.....:)
 
Re: Cimber Sterling indfører ny prispolitik

Nåja - litt ymse - både airTran og Allegiant f.eks. er tungt inne i gebyrgalloppen, men fakta er at det er de største gebyrselskapene som sliter tyngst ...

Og det er ikke lavprisselskaper.....;)
 
Re: Cimber Sterling indfører ny prispolitik

Og det er ikke lavprisselskaper.....;)

Det er svaert faa selskaper her borte i USA som toer benytte Low Cost Carrier i markedsfoering ... det er begreper som forsvant over natten med ValuJet ... Alligent gjoer det bra...men det er knoettsmaa...Southwest er nok det som kommer naermest et LCC slik vi har i Europa.....men de har igjen en annen forretnings modell som virker svaert bra....
 
Re: Cimber Sterling indfører ny prispolitik

Cimber trenger penger og innförer na gebyrer. Likevel vil det ikke holde selskap i livet.

En knall-röd regnskap kan ikke kureres med ancillary revenue, her ma öksen til og amputere den onde arm, för infeksjonen sprer seg i heile kroppen og blir en killer.

Forvent Cimber a vaere en av de mest oppfinnsomme selskaper i de neste maneder.... De kan klart se bunnen av kassa...
 
Re: Cimber Sterling indfører ny prispolitik

Det er svaert faa selskaper her borte i USA som toer benytte Low Cost Carrier i markedsfoering

Det er ikke mye brukt i Europa heller. Ryanair er veldig nærme, men jeg kan ikke huske at f.eks. Norwegian eller Air Berlin kaller seg et billig flyselskap,
 
Re: Cimber Sterling indfører ny prispolitik

Og det er ikke lavprisselskaper.....;)

Unnskyld meg ... .?

AirTran Airways is one of America's largest low-fare airlines

http://www.airtranairways.com/about-us/about_airtran_airways.aspx

Allegiant kaller seg 'leisure airline' - men deres operasjon er basert på lave priser, lave kostnader, lave lønninger, nickel-and-diming av passasjerene og tyning av lokalflyplassene som vil ha deres tjenester ... Sammen med Spirit er nok Allegiant det mest 'erke-LCC'et' vi har her borte i dag ...

Men airTran og Allegiant tjener begge gode penger.
 
Re: Cimber Sterling indfører ny prispolitik

Jeg var inne og så litt på en mulig booking med QI - det er ikke jeg som skal fly - men QI tar jo nå betalt for cked bags - 50 DKK. Fint nok. Men det ser ikke ut til at man kan betale denne fee'en under booking online - det er jo utrolig upraktisk? I booking-dialogen, som ser nokså standard amadeus ut, er det oppgitt følgende:

or rejser fra og med den 01.03.2010 opkræves et bagagegebyr på 50,- kr. pr. strækning, for det tilladte stykke bagage a maks. 20 kg. Dette gebyr vil blive opkrævet ved afrejse.
og

Et evt. bagagegebyr opkræves ved check-in for pristyperne "Saver Flex" og "Flex"

Hvordan gjør de dette i praksis - sitter de med et skrin og terminal på hver ckin-disk? I såfall kan de vel være glad for få passasjerer - det må være utrolig lite tidseffektivt!
 
Re: Cimber Sterling indfører ny prispolitik

Smart som jeg er, booket jeg en AAL tur med QI i Mai... Spørs vel om ikke de billettene forsvinner i løse luften gitt...:rolleyes:
 
Re: Cimber Sterling indfører ny prispolitik

Smart som jeg er, booket jeg en AAL tur med QI i Mai... Spørs vel om ikke de billettene forsvinner i løse luften gitt...:rolleyes:
Min venninde booket retur fra BCN i april - og jeg forklarte at det var en kalkulert risiko hun måtte ta...
 
Re: Cimber Sterling indfører ny prispolitik

Så lenge man har betalt med kredittkort er man jo trygg.....da tar EB regningen:p
 
Back
Top