Cimber Sterling indfører ny prispolitik

Bll spotter

ScanFlyer Gold
Cimber Sterling indfører ny prispolitik

Så er de også hoppet på vognen:)

Når danskerne skal vælge flyselskab er billetprisen vigtigere end noget andet. Det viser
en ny undersøgelse fra analysebureauet Userneeds. Det tager Cimber Sterling nu
konsekvensen af og indfører prisændringer vedrørende servering og bagage. Målet er, at
Cimber Sterling også i fremtiden skal være blandt Danmarks mest konkurrencedygtige
udbydere af flyrejser.

https://newsclient.omxgroup.com/cdsPublic/viewDisclosure.action?disclosureId=384481&lang=da
 
Re: Cimber Sterling indfører ny prispolitik

Og i praksis betyr det dette for passasjerene:

Kort om de nye bagageregler
Hidtil har medtagning af bagage været inkluderet i billetprisen. Med de nye regler, der træder i kraft den 10. februar 2010, betaler man 50 kroner per bagageenhed per strækning. Man må max have 20 kg bagage med per person. De nye regler vedr. bagage gælder kun priskategorierne SAVER FLEX og FLEX, som er de to billigste priskategorier ud af tre. Ændringerne gælder flyvninger fra og med 1. marts 2010.

Kort om de nye regler vedr. servering
Fra og med den 12. februar 2010 vil der ikke være serveringer ombord på indenrigsflyvninger, og på udenrigsflyvninger betaler man fra den 6. februar for at få serveret mad og drikke. Cimber Sterling outsourcer desuden serveringen på udenrigsflyvninger til en professionel leverandør, og i den forbindelse vil udbuddet af både mad, drikke og andre varer være væsentligt forøget.
 
Re: Cimber Sterling indfører ny prispolitik

Endnu et godt argument til at vælge SAS på dansk indenrigs...
Bagage koster ikke noget og der er gennemskrivning på ganske almindelige
regler.
Hilsen
Ole
 
Re: Cimber Sterling indfører ny prispolitik

"Hvis du ikke har noget bagage, så er det ikke rimeligt, at du betaler for dem, der har bagage med." bla bla bla....

Hurra! Betyder det så I har snydt folk I alle de år?

Endnu en kedelig udvikling i flybranchen, men det er jo åbenbart dårligere service, som folket vil have.

Jeg vil give Ole ret - endnu et godt argument for at vælge SAS på indenrigs - det gør jeg ihvertfald...

Mht. Cimber, så synes jeg det er at skyde sig selv i foden. De har lige brugt et stort mio. beløb på at markedsføre sig "Som at flyve i gamle dage" - en kampagne der nu er både utroværdig og spildt.

Her havde de netop en mulighed for at skille sig ud fra mængden af kedelige lavservice-selskaber og give passagererne et minimum af service fremfor at fokusere på at ribbe folk for flest mulige gebyrer og ekstraudgifter.

Listen over flyselskaber jeg ikke har lyst til at benytte bliver længere og længere..

Hvorfor er det at det ikke længere må være en god oplevelse at flyve, men skal være laveste fællesnævner der sætter dagsordenen. Kedeligt og surt...
 
Re: Cimber Sterling indfører ny prispolitik

Kanskje ikke uventet. Dette må da også være gode nyheter for Norwegian.
 
Re: Cimber Sterling indfører ny prispolitik

Kanskje ikke uventet. Dette må da også være gode nyheter for Norwegian.

Det er ikke sikkert at det er gode nyheder for DY. Med disse gebyrer vil det være muligt at Qi at benytte samme trick med lavere lokkepriser som de øvrige lavserviceflyselskaber - selvom totalprisen bliver den samme eller højere.

Eneste man kan være sikker på er at alle disse ekstra gebyrer bliver mere og mere uoverskuelige for forbrugerne - og de taber i den sidste ende.

Når QI forventer at det har en positiv effekt på regnskabet på sigt og ikke i 2010, så må det betyde at de forventer at sænke grundprisen på kort sigt også og dermed stå bedre i prissammenligningen med de øvrige lavserviceselskaber.

På sigt vil det måske påvirke indtægterne (som det gør hos de andre gebyrgribbe) - men gennemsigtigheden hos forbrugeren bliver langt dårligere når de skal sammenligne den total pris for rejsen.
 
Re: Cimber Sterling indfører ny prispolitik

Det er jo endnu en måde at genere cash-flow
Hilsen
Ole
 
Re: Cimber Sterling indfører ny prispolitik

Cash flow som selskapet er desperate etter å kunne vise til!
 
Re: Cimber Sterling indfører ny prispolitik

Som jeg har nevnt før, flere og flere selskap tar LCC modellen og innfører gebyrer for valgfrie tjenester. Jeg vil tro at SAS kommer med etter eller annet gebyr "innbakt" i noe som gir kunden bedre service. Spesielt i lys av dagens resultatet. Blir spennende og se.
 
Re: Cimber Sterling indfører ny prispolitik

Hvad gør man så med en billet som fx. BLL-QI-MUC-EK-BXB-EK-PER?

Kan man ikke længere sende bagagen igennem? eller sma man batale seperat for første leg.

Bye Bye QI (aka Sterling v 4.0)
 
Re: Cimber Sterling indfører ny prispolitik

Med den retningen de går, er det ingen grunn til at de ikke følger denne modellen. Cash is king, og bagasje og andre ancillery revenues står for store deler av inntektene til deres direkte konkurrenter.
 
Re: Cimber Sterling indfører ny prispolitik

Få dog lukket denne skamplet af et flyselskab - det kan kun gå for langsomt.
 
Re: Cimber Sterling indfører ny prispolitik

Jeg vil tro at SAS kommer med etter eller annet gebyr "innbakt" i noe som gir kunden bedre service. Spesielt i lys av dagens resultatet. Blir spennende og se.

Den debatten tar vi evt. i en annen tråd. :old
 
Re: Cimber Sterling indfører ny prispolitik

Cimber bevæger sig vel generelt længere og længere væk fra forretningskunderne? Hvilket vel på sigt kan efterlade et hul i Billund til andre selskaber (Sun-Air?)?

Lars
 
Re: Cimber Sterling indfører ny prispolitik

Cimber bevæger sig vel generelt længere og længere væk fra forretningskunderne? Hvilket vel på sigt kan efterlade et hul i Billund til andre selskaber (Sun-Air?)?

Helt klart - kan godt se EZ/BA gå efter QI på Cimber Classic ruterne (BLL-OSL/CDG/MUC/ARN/BGO/(LGW) CPH-LCY/NCL/MAD/(NRK)/WRO/) Ville være rart med en klassecarrier på de ruter.
Så kan lowclass selskaberne tage sig at turistruterne til syden.

Det vil selvfølgelig kræve at EZ/BA får større/flere fly - men der kommer måske en del ATR/CRJ på markedet snart.
 
Re: Cimber Sterling indfører ny prispolitik

Jeg er redd at du om få år må kjøre veldig mye bil/tog/ferge.

Det frygter jeg også, men heldigvis er der da stadig selskaber der tager produktet og kvaliteten seriøst, selvom det bliver færre og færre.

Hvis de fleste kun tilbyder høj-gebyrs-og-ingen-service-klasser så kommer jeg ihvertfald helt klar til at rejse mindre i fremtiden. Ingen tvivl om det - for jeg orker simpelthen ikke lavservice-helvedet....
 
Re: Cimber Sterling indfører ny prispolitik

Det frygter jeg også, men heldigvis er der da stadig selskaber der tager produktet og kvaliteten seriøst, selvom det bliver færre og færre.

Hvis de fleste kun tilbyder høj-gebyrs-og-ingen-service-klasser så kommer jeg ihvertfald helt klar til at rejse mindre i fremtiden. Ingen tvivl om det - for jeg orker simpelthen ikke lavservice-helvedet....

her borte er det motsatt...de som ikke tar gebyrer levere de beste resultatene .....og kundene stroemmer til de som ikke har gebyrer...Gebyrer er paa ingen maate noen genial fix-it-all loesning....
 
Re: Cimber Sterling indfører ny prispolitik

Nåja - litt ymse - både airTran og Allegiant f.eks. er tungt inne i gebyrgalloppen, men fakta er at det er de største gebyrselskapene som sliter tyngst ...
 
Back
Top