Cimber nedlægger CPH-LGW

FlyHi

ScanFlyer Crusty
Cimber nedlægger CPH-LGW

Cimber nedlægger CPH-LGW, men fortsætter i eget regi CPH-LCY, som de hidtil har fløjet for SAS... Betydelig kapacitetsnedgang for Cimber til London.

Så må der næsten komme nye ruter fra Cimber når de får frigivet LGW kapaciteten på 737

Cimber Sterling rykker til indre London

SAS lukker fra marts deres rute mellem København og London City Airport. Det giver
Cimber Sterling en unik mulighed for at rykke ind i Londons centrale lufthavn.

Når SAS til foråret lukker deres rute mellem London City Airport og Købehavn, flytter Cimber Sterling deres Londonrute fra London Gatwick til London City Airport. London City Airport ligger i hjertet af London og er af den årsag en attraktiv lufthavn – både for erhvervsrejsende og
fritidsrejsende.

”Vi havde allerede søgt slottider på London City, så vi ville være klar til at rykke ind, hvis muligheden opstod. Og det gør den nu, når SAS trækker sig”, siger Bjarne Rasmussen, salgs- og marketingdirektør i Cimber Sterling, og fortsætter: ”Vi har en klar forventning om, at vores kunder – både de erhvervsrejsende og de, der skal på storbyferie, vil værdsætte, at vi nu rykker helt ind til indre by”.

Cimber Sterling vil flyve til London City Airport to gange dagligt.
London City Airport en lille lufthavn, hvor større fly ikke kan lettet og lande.

Det er Cimber Sterlings propelfly af typen ATR med plads til 46 gæster, der kommer til at flyve på ruten. Cimber Sterling er i forvejen godt bekendt med London City Airport, da selskabet har fløjet ruten for SAS, siden SAS måtte trække deres Dash-8 fly ud af produktionen. Cimber Sterlings flyflåde, der består af et mix mellem store og små fly, giver selskabet en høj grad af fleksibilitet ved planlægningen af trafikprogrammet. Den fleksible flåde hos Cimber Sterling åbner ikke blot muligheden for at flyve på små lufthavne som London City Airport, men giver også selskabet mulighed for at sætte store fly ind på peakhours og lade små fly flyve
frekvenser hen over dagen.

Det skal understreges, at Cimber Sterling fortsætter med at flyve mellem Billund og London Gatwick, 2 gange dagligt, mandag til fredag.
 
Re: Cimber nedlægger CPH-LGW

Tviler sterkt på om Cimber klarer å oppnå den helt store suksessen på LCY for å være ærlig.

Og med nedleggelse av LGW ruten, virker de nærmest være skviset ut av København-London markedet
 
Re: Cimber nedlægger CPH-LGW

Fordelen med LCY ruten er at den ikke er avhengig av feed i noe særlig grad i noen av endene, det er i hovedsak folk som skal fra CPH til london som bruker den.
 
Re: Cimber nedlægger CPH-LGW

I tillegg har selskapet som kjent ytterligere én B73G på vei inn i flåten. Er vel duket for ekspanderende rutenett på den bakgrunn.
 
Re: Cimber nedlægger CPH-LGW

Na begynner fornunften a ta inn sitt vei Cimber. Med nedleggelse av CPH-LGW blir de kvitt av en problem rute. Samtidlig kan de selge sine LGW slots og de har jo en meget attraktiv morgen-slot som mange vil ha, sa prisen til disse tre slots blir sikkert pent. Dersom man bestemmer seg a omlegge de andre ruter fra LGW til LCY, blir det enda mere salgbare slots. Likevel vil det ikke vaere nok penger a redde Cimber fra skifteretten...
 
Back
Top