Hei igjen,
Datoene passer fint. Det er helt vanlig at man kommer med utstyr (f.eks.
lastebiler, helikopter, feltsykehus o.l.) FØR øvelsen, og tar det med
seg ETTER at øvelsen er ferdig. I så måte passer datoene fint.
Forøvrig vil jeg legge til at selskapet det gjelder, Polar Air Cargo,
kun har rene fraktefly, og ikke passasjerfly.
Og hvis det er listen som finnes på
http://web.amnesty.org/library/Index/ENGAMR510512006 som er kilde til
disse oppslagene, så er jo det eneste som står at de har tillatelse til
å lande på USAs militære baser rundt omkring i verden. Det er ikke så
merkelig, da Polar Air Cargo har avtale med det militære i USA om
fraktoppdrag. Det er ei heller noen referanser til de aktuelle flyene
(N921FT og N923FT) noe sted i det dokumentet.
Som du selv sa, så er det selvfølgelig teori mot teori, men så lenge
dere i media velger å avblåse den ene teorien med dårlige unnskyldninger
og lite tenkeevne, så er det fortsatt storm i vannglass!
mvh,
-- Jens Cedlind | jens@dataparty-mn.biz | GPG Key ID: 34B1E922