CIA- tull Værnes

• Thread starter Thread starter pmb
  • Start date Start date

pmb

Newcomer
CIA- tull Værnes

Trønder- Avisa har i dag et hovedoppslag om "CIA- fly" på Værnes i 2002.

http://www.tronderavisa.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20061101/NYHETER/111010111

Skal gjelde Polar Air Cargo B747F. En sjekk på http://trd.airpics.com/no/flybesokfrakt viser at flyet sannsynligvis var på Værnes ifbm øvelsen Strong Resolve 2002...

Re: CIA- tull Værnes

Jammen, Polar er amerikansk, og alt amerikansk eies av han Bush og kompisene til pappaen hans, som også kontrollerer CIA, NSA og alle de hemmelige organisasjonene kun paranoiaforeningen har hørt om. Og alle 300 millioner amerikanere digger Bush og er dumme som brød.

Bør ikke noen for ordens skyld gjøre journalisten oppmerksom på Strong Resolve 02, og at det kanskje har en sammenheng med dette..? En flygning til Værnes 16.02.02 og en 23.02.02, samt et nytt fly 19.03.02. Det passer jo forbausende godt overens med transport til og fra øvelsen... Men det blir kanskje ikke en så spennende artikkel da...?

Flere SAS maskiner som er blitt faset ut har fløyet ut fra OSL på amerikansk reg. og uten noen logo... rart ingen av disse har dukket opp i media som "mistenkelige" amerikanske fly... :cool:

For en suppe .....

Hva har transportering av militaere styrker til Irak med CIA aa gjoere? Det er jo ikke akkurat noen hemmelig operasjon som foregaar der nede ....

Ellers er det jo et velkjent faktum at Polar ikke har passasjerfly .. kun fraktere ...

Originally posted by LN-MOW
Ellers er det jo et velkjent faktum at Polar ikke har passasjerfly .. kun fraktere ...

Det er vel godt nok med transportfly om man skal transportere fiender av USA...

2 747 lass med fanger, det blir mye fanger, det...
For noe vås!

Måtte jo bare fyke i vei en mail...

Hei John Arne og Catalina!

Tenkte bare jeg skulle påpeke en viktig detalj jeg tror dere har glemt i artikklene dere har skrevet om det såkalte "CIA-fly" på Værnes i 2002.

Polar Air Cargo var nedom to ganger, hhv den 15/2 og 19/3, dette i forbindelse med militærøvelsen "Strong Resolve" som pågikk i dette tidsrommet. Som dere kanskje vet har NATO med jevne mellomrom (2-3 år) vinterøvelse i Trøndelag og/eller Nord-Norge, og da kommer det ofte store fæle amerikanske fly på besøk.
Tar dere en titt på lista som jeg legger ved URL til under, så ser dere at det ikke er rent sjeldent, men ofte også har en naturlig forklaring.

Så beklager, er nok ingen sensasjonsnyhet som har blitt sluppet her, men nok et godt gammelt "storm i vannglass" :)

Linken: http://trd.airpics.com/no/flybesok

Smelte opp en mail jeg også, og fikk svar. De hadde basert seg på fakta fra Amnesty...og fikk ikke noe svar fra regjeringa. Men vet ikke om det er lov å legge ut en mail her...:)

kom gjerne med svaret de kom med - det er interessant å se

Originally posted by GFL
Smelte opp en mail jeg også, og fikk svar. De hadde basert seg på fakta fra Amnesty...og fikk ikke noe svar fra regjeringa. Men vet ikke om det er lov å legge ut en mail her...:)
Ordet fakta og navnet Amnesty i én og samme setninng er jeg skeptisk til... :rolleyes:

..... saa siden jeg var paa TRD i fjor og jobbet chartere, er vel jeg aa regne som CIA agent?? Ser allerede for meg overskriftene ..... :colgate:

Mailen fra trønderavisa!

Hei!

Vi har ikke spekulert i hvorvidt det dreide seg om fangetransport. Det er det Amnesty som gjør. Det eneste vi skriver, er at flyet var på Værnes tre bestemte datoer, og at det samme flyet også har vært leid inn av et selskap som kan føres tilbake til CIA. Vi skriver IKKE (hvilket vi understreker i saken) at vi har belegg for at det var på oppdrag for CIA da det besøkte Værnes.

Ellers forsøkte vi over lang tid å få bekreftet fra norske myndigheter hvorfor flyet var på Værnes. Den siste beskjeden vi fikk fra regjeringshold, var at det ikke lenger var mulig å finne ut hva flyvningens årsak hadde vært . . . Dersom det forholder seg slik du skriver, er det merkelig at regjeringen ikke var i stand til å opplyse det, ettersom vi til og med opplyste om flight-nr. for de bestemte flyvningene! Her er det med andre ord flere enn Amnesty som har rotet med informasjonen.

Mvh

John Arne Moen

Spørs om det er denne rapporten fra Amnesty som er kilden?

http://web.amnesty.org/library/Index/ENGAMR510512006

Der er ihvertfall Polar Air Cargo nevnt som ett av 10 flyselskap med "Private companies with current permits to land in US military bases worldwide"

Ikke så merkelig det, siden Polar Air Cargo har store fraktoppdrag for amerikanske styrker....

Så mye annet finner ikke jeg om Polar i den rapporten??

Tror ikke listen er komplett heller, vet om minst ett som mangler. ;)

Dette er bare tull. Dette er selskaper som har kontrakt for aa fly mannskaper og materiell til krigssonene. Skal man ta dette hele veien ut, boer man ogsaa ta med ruteflyselskapene som frakter CIA-agenter verden rundt. Italienske myndigheter tracket jo reiseaktivitetene til noen av disse ved hjelp av FF-kontoene deres ... :p

Back