Chisinau får ny IATA-kode

Re: Chisinau får ny IATA-kode

Mens St. Petersburg holder paa sin Leningradkode, LED. I dagens politske klima er det vel heller byen som skifter navn enne flyplasskoden.

Forskjellen på St. Petersburg og Chișinău er at Putin er født i Leningrad og ser seg selv som Lenin og Stalins arvtager. Dessuten er SPG opptatt og brukes av den andre St. Petersburg, den i Florida. Da Sovjetsamveldet sprakk ble Kishinjov (Кишинёв) Chișinău og hovedstaden i den nye landet Moldova.

Moldova ønsker vel å distansere seg fra Moskva i størst mulig grad. Det gjør ikke leningradtsy.

Forskjellen på St. Petersburg og Chișinău er at Putin er født i Leningrad og ser seg selv som Lenin og Stalins arvtager. Dessuten er SPG opptatt og brukes av den andre St. Petersburg, den i

Nei, den er PIE.

Nei, den er PIE.

Sikker? Det er en flyplass til der.

Albert Whitted Airport (IATA: SPG, ICAO: KSPG, FAA LID: SPG) is a public airport in St. Petersburg, Pinellas County, Florida, United States. It is on the west edge of Tampa Bay, just southeast of downtown St. Petersburg and east of the University of South Florida St. Petersburg.

Mens St. Petersburg holder paa sin Leningradkode, LED. I dagens politske klima er det vel heller byen som skifter navn enne flyplasskoden.

Og "fylket" heter fortsatt Leningrad oblast (Ленингра́дская о́бласть).

Og "fylket" heter fortsatt Leningrad oblast ( ).

Ja, jeg er klar over det. Like før Sovjetunionens oppløsning var det en folkeavstemming om navnet som kun gjaldt byen og ikke oblastet.

Jeg sjekket litt da jeg trodde folkeavstemningen fant sted like etter at Sovjetunionen ble historie, men det var like før.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Back