Charterkaos på Gran Canaria etter dørfeil

Re: Charterkaos på Gran Canaria etter dørfeil

Nå kommer stakkarene seg forøvrig hjem: http://www.nordlys.no/nyheter/article6579103.ece

Legg forøvrig merke til følgende sitat:

Når Nordlys snakker med han sitter han i en buss som skal ta passasjerene inn til flyplassen.

- Guiden på bussen forteller at vi skal være fremme i Tromsø cirka klokken 05.30 i morgen tidlig, forteller Midttun.

Han vet ikke hva som vil skje videre da.

- De som kommer fra Finnmark vil få overnatting på hotell, og vi lurer jo på om vi gjør det samme, eller om vi må hive oss i en bil og kjøre til Lenangen, sier Midttun.

Sitat slutt...

Helt ok at pax fra Finnmark kan trenge noen timer på øyet før de kjører hjem, men at en som tydeligvis bor 2 - 2,5 timer unna TOS virkelig mener at han skal ha en dag i Tromsø før han kjører hjem, vel det forteller i alle fall meg litt om hvilken type vi har med å gjøre her.

Last edited:

Det var uttalelsene på P4 som fikk meg til å stusse her. Det var samme mann. Sjelden man hører så mye tøv på et par setninger i radio... (og jeg har som jobb på høre på radio). ;)

MEN - folk er folk, og det er jo mange der ute. Og her er det streng tatt media som fortsetter å grave sin grav...

Last edited:

DK6541 LPA-TOS var overbooket, kommer en ekstra maskin i natt til TOS, som DK4042 i regi av FHJUL, en XL Airways France B738 :)

Den skal stå i hele morgen også før den går ut igjen på ettermiddagen, da crewet som kommer inn i natt, har gått ut sin tid, så flyet må stå i 12 timer så crewet er uthvilt til å fergeflys til CDG igjen utpå dagen i morgen.

Klippet fra Fremover.no i ettermiddag:
Fremover-redaktør Tone Angell Jensen var blant de heldige som kom seg med flyet hjem. Hun forteller at de nå har landet i København, istedenfor Oslo hvor de opprinnelig skulle mellomlande, for å få teknisk ekspertise.

- Jeg tror ikke det skyldes overbooking. Inne i flyet var flere seter ved nødutgangen i flyet sperret av, som tyder på at det nok er noe feil med døren, sier Jensen.

Tilsynelatende motstridende info om OY-VKD. Man sperrer vel ikke mange seter og går til teknisk base hvis det ikke er problemer på noen systemer ved avgang. Fuelstop gjør jo denne flighten uansett på ENGM, men første gang jeg har sett Kastrup.

Mener du fremdeles at det er snakk om overbooking, LN-KRF? Innlegget ditt tyder jo på at du virkelig vet hva som er fakta med denne maskinen.

Er nok derfor de har tatt av me mindre pax pga nøutgangene :)

Er krav for det også at det skal være nok nødutganger ihht antall pax ombord :)

- Flyet som skulle til Tromsø hadde problemer med en dør. Trykkluften påvirket døren slik at den ikke fungerte, forklarer driftsdirektør Marie-Anne Zachrisson i Ving til VG.

Om enn noe knotete - det er jo det som er blitt sagt hele veien fra post #1. Dør defekt - 50 pax i nærliggende seter offloadet - bedrukket og bespist og så 'privatjet' hjem til Tromsø. Kan vanskelig se at ting kunne vært løst særlig bedre - uten at guden Apollo selv steg ned fra Akropolis, selvfølgelig ....

uten at guden Apollo selv steg ned fra Akropolis, selvfølgelig ....

Norske charterturister blir stadig mer kravstore. Visste ting bør man forvente, tross alt, i verdens rikeste land.

Det var derfor jeg siterte LN-KRFs definitive svar; overbooking når fakta fra første stund meldte om teknisk. Men vi kan kanskje nå bruke overbooking når en slide ikke lar seg armere, eller en CA ikke møter ;)

Norske charterturister blir stadig mer kravstore.

Sikkert derfor de SGH ansatte på SVG fikk så hatten passet, av, ja du gjettet riktig charterturister imorges fordi Norport's folk hadde forsovet seg.

Nordmenn på tur:headbang
Ja bortsett fra de beflydde her inne da:lol:

Back