Charterfly Luanda til Lobito i Angola

Heimreisa 5. des starta med en Sikorsky S-76 fra båten til Luanda, overnatting på et Guest House vi leiger der. Så videre til Johannesburg i en lang Airbus A340-600 fra South African Airlines, nytt fly og selskap på lista! Videre til Heathrow i en BA jumbo, forøvrig min fjortande tur i en 747-2/400. Fra LHR til OSL var den en BA A320, og til AES en SK 736.

3. januar går turen ned igjen på nytt, omtrent samme ruta som sist. Har fått et tidleg fly fra Oslo til Lisboa denne gangen, så det blir 8-9 timer å vente i LIS.

Noen som veit om det er langt fra flyplassen til sentrum, og kva som er beste måte å komme seg dit?

Flyplassen i Lisboa ligger sentralt, bare 7 km. til sentrum.

Taxi: Metered taxis are available 24 hours a day and are situated outside the Arrivals and Departures areas. Bus: The CARRIS AeroBus no.91 runs to the city centre (journey time: 20 minutes) and to the Cais do Sodré railway station. Local buses nos.5, 22, 44, 45 and 83 reach several destinations in Lisbon.

Sentralt ja...under innflygning til LIS får følelsen av at man skal lande i en av sentrumsgatene.

Har fått flytta flighten OSL-LIS fra SAS over til TAP, dermed blir det ikkje så lenge å vente i Lisboa...

Last edited:
Turen til Luanda var ganske så lik som forrige gang, einaste forskjellen var at A320 på OSL-LIS var bytta ut med en A319.

Fra Luanda gjekk derimot turen videre til Pointe Noire i Congo i en Beechcraft 1900D fra HeliAng, S9-BAJ

Forøvrig er vi nå på seiling til Las Palmas, Cadiz og Sfax (Tunisia) kor eg rekner med at det blir heimreise i slutten av januar...

Da har vi komt fram til Miskar feltet i Tunisia.

Travellet på helidekket idag med 5 landinger av to forskjellige Dauphin helikoptere fra Tunisavia...

Heimreisa fra Miskar feltet offshore Tunisia for to veker siden starta med å fly fra båten til Sfax med helikopteret HS-TSF fra Tunisavia

TS-HSF.jpg

Foto: © Oddgeir Refvik

Deretter 3-4 timer i buss til Tunis med påfølgende overnatting på hotell der.

Tidleg neste morgen var det Lufthansa A319 fra Tunis til Frankfurt, og videre med B735, også fra LH, til OSL. Deretter var det -883 til AES

Mitt spørsmål er ang. Airbus A319-114, D-AILN som eg fløy TUN-FRA. Første gang denne fløy i LH farger hette den "Idar-Oberstein". Har den fortsatt dette namnet etter at den kom tilbake fra Germanwings, eller har den fått et nytt namn?

Back