Charterfly Luanda til Lobito i Angola

LN-REF

ScanFlyer Gold
Medlem
Seinare i høst skal vi visstnok fly med charterfly fra Luanda til Lobito i Angola. Flyet som skal fly oss har 18 seter.

Noen med JP World eller lignende som klarer å finne ut av fly, selskap og flyreg?
 
og husk å kjøpe "utvidet" livsforsikring :cry:

Afrika er som kjent ikke verden tryggeste sted å fly og en 18 pax maskin der nede er nok garantert en "pensjonert" russer :old
 
Ikke sikker. Har surret rundt mye med forskjellige charterløsninger i vårt selskap, men ikke internt i Afrika. Chartret en Md-83 fra Blue line forrige uke som skal benyttes senere denne måneden fra CDG til Pointe Noire i Congo.
Stiv pris, men så ser bildene fra kabinen på 60 seters versjonen vi skal benytte meget bra ut.
 
Originally posted by Losse

Chartret en Md-83 fra Blue line forrige uke som skal benyttes senere denne måneden fra CDG til Pointe Noire i Congo.
Stiv pris, men så ser bildene fra kabinen på 60 seters versjonen vi skal benytte meget bra ut.


Det skulle jeg tro. Det dreier seg nok om samme maskinen som Rolling Stones brukte paa Europaturneen ...
 
Hei,

Det jeg har fått med meg av innenlands charter i Angola har vært Fokker 27/50 og Beechcraft.
Har også stått noen tsjekkiskbygde LET der nede, men vestlige oljeselskaper foretrekker å bestille flygninger med typer HSE avdelingen er kjent med.

Var en opplevelse å spise ut der og oppleve at dagens rett kostet 80 millioner Kwanza før de gjorde en opprydding og kvittet seg med seks nuller på sedlene.
Hvis dere bruker skyttelbuss mellom flyplassen og hotellet så se om den har skilt innvendig på norsk, gikk en del busser som var gitt av Oslo Sporveier i Luanda sist jeg var der.


Eders
Knut Erik
 
Ved mobilisering blir det en Boeing 737 fra Sonangol som skal fly fra Luanda til Lobito.

Ved crew change seinere blir det en Beech 1900D fra Heliang som skal fly fra Luanda til Soya

Så, er det noen som har flåteliste til Sonangol og Heliang?
 
SonAir (Sonangol) her:
http://en.wikipedia.org/wiki/SonAir

(står 737-700 on order, men det er visst nylig levert - D2-EVW)
 
Da er det straks klar for avreise til Angola, reiser 10:40 fra Vigra i morgen lørdag...

Skulle egentlig ha reist i går, men pga at VISA og LOI ikkje vart klart tidsnok, blir det utreise i morgen.

Flyr SAS til Oslo, så to legger med TAP, først A320 til Lisboa og så videre til Luanda med A340-300. Der etter blir det spennende å sjå kva som skjer...
 
Vi fløy en Beechcraft 1900D fra et selskap kalt Aeronautica (Gira Globo Lda), reg. på flyet var D2-FFM. På side av flyet stod det forøvrig "Tropicana"

Innsjekk var hos lokalene til Heliang. Ingen baggasje sjekk, ingen sjekk av noko som helst faktisk!

Vel inne i flyet var det igjen med døra, ingen flyvertinnne, ingen safety annoncement, ingen info fra pilotene. Vi var faktisk ikkje på det tidspunkt sikre på om vi skulle til Lobito eller Soyo!

Det tok en liten time å fly fra Luanda til Soyo. Rekner med at det ikkje er mange her på forumet som har flydd det flyet eller den strekninga?

Er det noen som har serial nr. på D2-FFM, samt logo til selskapet?

Under et par bilder eg tok av flyet etter at vi hadde landa i Soyo. Forøvrig tok vi bagasjen ut av flyet selv.

Tredje bildet er av SonAir sin Sikorsky S-76C++, D2-EXO som vi har hatt besøk av tre ganger dei siste tre dager her ombord. Veit ikkje om det er denne eller en anna en som kommer i morgen...
 

Attachments

  • Mavinda 1.jpg
    Mavinda 1.jpg
    88.6 KB · Views: 417
  • Mavinda 2.jpg
    Mavinda 2.jpg
    87.4 KB · Views: 407
  • D2-EXO.jpg
    D2-EXO.jpg
    56.5 KB · Views: 399
Idag var det en Super Puma 332l-2 som kom, D2-EXN. Det var femte helikopteret på fem dager...

I morgen skal vi til Luanda så da blir det stilt på helidekk ei lita veke...
 

Attachments

  • D2-EXN.jpg
    D2-EXN.jpg
    84.9 KB · Views: 329
Får man Eurobonus poeng når man reiser med TAP fra OSL via LIS til LAD i Q-klasse?

Ka med Y-klasse?
 
Håper SonAir B 737-700 med winglets (og de andre flygingene) blir/var en flott opplevelse. Minner meg om da jeg var på jobb i Mauretania. AF A330, Air Mauretanie B 737-700 (ingen winglets der nei....) Farnair Europe Let 410, en spansk B1900 og Bristow Bell 212 med førstehjelpsskrin fra Airlift på Førde/Bringeland....

Espen
 
Hei,

Det jeg har fått med meg av innenlands charter i Angola har vært Fokker 27/50 og Beechcraft.
Har også stått noen tsjekkiskbygde LET der nede, men vestlige oljeselskaper foretrekker å bestille flygninger med typer HSE avdelingen er kjent med.

Jeg har flydd to ganger med LET i Afrika. Begge flyene hadde total-havari innen tre uker av at jeg satt i de. Betryggende. TIA. :p

-A
 
Back
Top