Charterfly i problemer over København

Re: Charterfly i problemer over København

F-16 fly i luften
Forsvarets F-16-fly har konstateret, at flyets næsehjul er flosset, og at landingen skal ske på flyets hovedhjul.
 
Re: Charterfly i problemer over København

Går fint å se det i Norge... Ser jo heldigvis ut til at alt har vært i orden og at landingen har gått bra!.
 
Re: Charterfly i problemer over København

Kan de snart finde ud af hvor den er lettet fra? Den ene media siger det er lettet fra Billund det andet CPH.

Det må være denne fra BLL
19-09 0730 Lanzarote JTG631 Departed
På CPH's hjemmeside har der kun været en Thomas cook afgang til Lanzarote
 
Last edited:
Re: Charterfly i problemer over København

Fra BLL , den har i alle fall en ankomst fra Lanzarote i kveld som kunne passe
Lanzarote JTG632
 
Re: Charterfly i problemer over København

Dækket består af flere lag, og derfor kan det være de yderste lagt, som er blevet slidt af. Uanset hvad, skal dækket skiftes af sikkerhedsmæssige hensyn. Det skulle eftersigende være det venstre hovedhjul, der skulle være problemer med.

Hvordan kan det være fly bruger slidbanedæk ??
Virker forældet hvis man sammenligner med f.eks bildæk !


Edit: Ok læser det nu som reel slitage, og ikke en slidbane !
 
Last edited:
Re: Charterfly i problemer over København

Hvorfor egentlig diverte til CPH ???
Er beredskabet i BLL ikke istand til at handle en sådan situation ??

Hilsen
ole
 
Re: Charterfly i problemer over København

Hvorfor egentlig diverte til CPH ???
Er beredskabet i BLL ikke istand til at handle en sådan situation ??

Hva er banelengden på BLL kontra CPH? Kan være de ønsket lengst mulig bane dersom noe skulle skje ved touchdown. Og selvsagt mest mulig utstyr til hjelp på bakken.
 
Re: Charterfly i problemer over København

http://ing.dk/artikel/91445

(Omdirigeringen af flyet til Kastrup Lufthavn skyldtes imidlertid ikke, at der er et bedre beredskab her end i Billund Lufthavn, påpeger Peter Majgaard.

»Billund Lufthavn har et udmærket og fuldt tilstrækkeligt beredskab. Jeg tror, den drivende kraft i den beslutning var, at flyet skal repareres i Kastrup,« siger han.)
 
Re: Charterfly i problemer over København

Jet time udtalte at de primært divertede til CPH da de havde et ekstra fly kommende ind fra PMI, som kunne bruges til videre transport og af praktiske årsager ifm. rep.
 
Re: Charterfly i problemer over København

Absolutt ikke værst at slikt taes hensyn til i en slik situasjon. Men nå hadde de vel ganske god tid å tenke seg om mht. fuelbrenning..
 
Re: Charterfly i problemer over København

Rent worstcase så er vel CPH og omegne bedre egnet om man skulle endre opp med 150 hardt skadede ?
 
Re: Charterfly i problemer over København

Det var da rart at læse en passager-beretning som ikke var vildt overdrevet - og specielt dejligt at et medie rent faktisk viderebringer en beretning fra en person, der ikke blot er interesseret i at gøre situationen så dramatisk som muligt.
 
Back
Top