Charter sommeren 2010

Jens W

ScanFlyer Crusty
Chartersesongen (den store that is) er snart her, og "som vanlig" så har jeg hatt nok fritid til å samle sammen en liste over sesongens flyvninger, og den kan nå lastes ned her sånn.

I år som tidligere år så må det antas at "alt" er feil - charter er en svingende bransje, data er ofte vanskelig å få tak i og forandringer sjer fortere enn fortest.

Ligger endel tid og arbeid bak dette, så en Creative Commons BY-NC-SA gjelder.
Påfyll og rettelser mottas selvfølgelig med takk.

Edit: Turoperatører som er tatt med: Star Tour, Ving, Apollo, Detur, Solia, Tyrkiareiser, Lilleput, Nazar og Amisol (tidl Pyramidene)

Last edited:
Funker helt fint for meg!

Et spørsmål: Hvor mange timer/dager/uker/år har du brukt på denne listen? For den var bra! :)

Flott liste :D. Men flyr SunExpress 757-200 lengre? Er det ikke bare 737-800 der i gården nå?

Veldig bra Cedlind! Tipper du har hatt mye arbeid ja!

Et par tilleggsopplysninger for MOL.
AYT har avgang fra MOL kl 0900 med ank AYT kl 1435. Fra AYT kl 0414, ank MOL kl 0810.
PMI har avgang fra MOL kl 2110 med ank PMI kl 0110. Fra PMI kl 1610, ank MOL kl 2015.

Funker helt fint for meg!

Et spørsmål: Hvor mange timer/dager/uker/år har du brukt på denne listen? For den var bra! :)

Veldig bra Cedlind! Tipper du har hatt mye arbeid ja!

Et par tilleggsopplysninger for MOL.
AYT har avgang fra MOL kl 0900 med ank AYT kl 1435. Fra AYT kl 0414, ank MOL kl 0810.
PMI har avgang fra MOL kl 2110 med ank PMI kl 0110. Fra PMI kl 1610, ank MOL kl 2015.
Tja 10-12 timer kanskje totalt. Og takk for tider, Wiggo - skal få lagt til i løpet av kvelden/natta.

Flott liste :D. Men flyr SunExpress 757-200 lengre? Er det ikke bare 737-800 der i gården nå?
De sier selv at de har 757 i allefall. CH Aviation og Wikipedia sier 3 stk.

Atter en gang har du klart dette !
Takker for denne liste ! Den er kjekk å ha ! ;)
Takk for alt arbeidet du legger i dette !

Det kommer vel sikkert endringer etterhvert, kansje "påfyll" med fly når sommeren nærmer seg også....,- håper de som snapper opp slikt gir deg en beskljed slik at du kan endre lista isåfall ! :)

Rettelser på TOS:

Bulgaria (Bourgas) med Balkan Holiday, bruker vel A320 (apollo.no)
SunExpress bruker ikke 738, men 752
Sky Airlines bruker vel 738, tror jeg.

Fritt etter hukommelsen.

Takk for oppdateringene. Da antar jeg naivt at Cimber bruker CRJ på ruta lengre nord også.
Kommer nok en oppdatering i/etter helga igjen, nå skal det miniferieres på Stjørdal noen dager :)

Merkelige greier. Den var der i morgentimene i går. Da var det også mulig å finne i bookingmotoren.

Kun en liten korrigering: SK 7467 fra OSL til Chios har endret avgangstid i mai, juni, juli og august. Avg. 0445 og ankomst JKH 0930. SK 7468 har avg. JKH 1020.

I følge Lilleput Reiser er dette gjort for å legge inn tid for en eventuell mellomlanding for bunkring på returen. Rullebanen på JKH er jo ikke akkurat verdens lengste (1500m).
http://www.hcaa-eleng.gr/chiosdat.htm#airdata

Skal selv reise med SK 7467 lørdag, så det blir dårlig med søvn natt til lørdag.

Back