• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Charter OSL-MIA

hehe .. Tower, ja ... definisjonen paa lurvete operasjon .. det var en periode opptil flere 'I hate Tower Air'-nettsider fulle av skrekkhistorier ...
 
De markedsfører turene med shopping ! Bagasje 20 kg inkl. 5 kg håndbagasje. Med en hardshell på 7 kg. har en så 8 kg til sine klær, kosmetikk etc. og shopping !

På flyplassen venter voldsomme charterovervektsgebyr. Mens US ruteselskaper tilbyr 2x23 kg pluss håndbagasje uten vektbegrensing, så lenge målene er oppfylt.

Tror fler og fler er klar over dette......
 
De fleste har de gamle hardshell ( har veiet dem ) og de ligger på ca. 7 kg.

Selv byttet ut gamle Samsonite/Carlton på ca. 7 kg. med nye lettvektere fra Samsonite/Bric's som er vel rundt 5+ kg. Nå snakker jeg om fullsize, ikke mellomstørrelsen.:8:

Egentlig mest viktig i USA hvor de har en 23 kg max regel også. Unødvendig å betale 23 til 32 kg gebyr med fornuftig pakking. I Europa blåser de i 23 kg hvis sølv/gull etc. Da er det bare å fylle opp.

Mest fornuftig er vel nylonbag hvis innholdet tåler det. Ev. en av hver.
 
Back
Top