Charter OSL-MIA

sail4fun

ScanFlyer Mile High Club
Er det noen som kjenner til at det skal være ukentlige charter flygning
OSL-MIA fra Nov-08 +/- ?
 
Det er vel BLX sin ukentlig 763 til FLL man tenker på . Jfr. StarTour's charterprogram ute nå for neste vinter.
 
Det er en litt vel lang tur for 2-4-2 på en 763. Da betaler jeg heller litt til for å få noe litt bedre :)
 
Thomas Cook Airlines skal også fly OSL-FLL til vinteren. Med nystylet A330-200 hvor 32 seter er tatt ut for å lage mer benplass.
 
Med kun flybillett (og med avreise fra Flordia etter to uker, som
er eneste mulighet) ser prisene slikt ut:

(pr. person, inkl. Kr: 100.- i nettrabatt som er trukket fra - alle
reiser med A330-200)

Avreise fra OSL Pris:
17/11 6,495.-
1/12 4,995.-
15/12 8,195.-

Disse prisene er inkl. såkallt "SunClass"
som innebærer benplass på 84cm. Denne
"SunClass" er altså ordinære plasser, og er
laveste mulige kategori man kan reise i.

Mot et tillegg på Kr:2,495.- kan man fly i
"RoyalClass", som inkluderer følgende:

RoyalClass
Brede skinnseter med ekstra benplass (89 cm) , velkomstdrink, treretters middag, drikke til maten (ikke champagne) , kaffe avec, hodetelefoner, aviser og separat innsjekking. Inntil 30 kg fri bagasje.
Kan ikke bestilles til barn under 2 år.




Eksempel på reisetider og detaljer, dette fra billigste
dato (1. Desember):
ving_florida.jpg
 
Last edited:
Du verden hvor lett folk kan bli lurt. Trill rundt !!:cry:

Med charter må du reise inn ut fra samme flyplass etter en eller to uker. Du har 20 kg. bagasje inkl. håndbagasje.Dvs. med håndbagasje som en trillebag på 5 kg., har du kun 15 kg. igjen. Hvis hardshell koffert som veier 7 kg, har du 8 kg. til resten av dine klær . Null plass til innkjøp ( som er naturlig å ha med etter USA ferie ). På flyplassen enormt overvektgebyr.

Rutefly kan du fly inn til en plass, f.eks. MIA eller FLL, ta en leiebil til f. eks. Disney og Orlando, droppe bilen der uten ekstra gebyr og fly hjem derfra. Uten ekstra kostnad og den kjedelige veien tilbake til charterflyet i MIA eller FLL. Florida turnpike ække akkurat gøy..

I tillegg har du 2x23 kg hver i innsjekket bagasje pluss minst 10-15 kg, håndbagasje (om dette skulle være nødvendig).

Du er ikke bundet av en eller to ukers ferie. 7-8-9-10-11 etc dager, alt passende etter ditt arbeids/familieforhold. Velg og vrak.

Å låse seg kun en eller to uker i Miami Beach eller Fort Lauderdale med dyr pakkepris og kjøre og betale hotell dobbelt opp er ikke lurt . ( Du drar til Orlando ev. Key West og bor der to-tre netter og betaler for det samtidig som du betaler for charterhotellet ).

Til sist et eks. uten å erte på meg noen.

Neste Floridatur for oss blir med CO via EWR feb.-mars 09. Inn til FLL og ut RSW ( Fort Myers ), kun 9 ( hakke tid til mer:o ) dager. kr. 5.118 pr. pax. Tror ingen charter tilbyr så billig i det tidsrommet på en to ukers tur . Og bøttevis av FB poeng...:D
 
Å låse seg kun en eller to uker i Miami Beach eller Fort Lauderdale med dyr pakkepris og kjøre og betale hotell dobbelt opp er ikke lurt . ( Du drar til Orlando ev. Key West og bor der to-tre netter og betaler for det samtidig som du betaler for charterhotellet ).

I vårt tilfelle så har vi et "krypinn" hos venner i Orlando.
Og da å få en flyreise til 4999,- for en direkte flight på 9 timer er
et greit alternativ mot CO 6100,- et flybytte og nesten 14 timer, eller SK/UA' 6200,- og 17:00 timer og 2 flybytter'.

Poenget var også at det er ikke i Mars-09, men NOV-DEC 08 som var tidsrommet som var aktuelt.

Men ellers så er jeg enig i frohold til lockdown på tid, og (u)mulightet til å finne overnatting til OK pris i forhold til total regnskapet.
 
Så på noen priser hos Ving, og i Februar en gang koster billetten 11.000 NOK t/r. Dette er vel ikke akkurat billig. Da velger jeg heller mellomlanding.
 
Tenkte meg det....... Det heter FRA-priser !!

Men hadde gjort det samme som P.A. Viking hvis jeg hadde fått bekreftet den prisen med familie med knøtt liten bagasje etc. og 14 dager er perfekt. Da må man ta gangetabellen i bruk:9:. Da lønner nok charter seg.
 
Og dersom man synes 757 over atlanteren er rektalt, flyr LH direkte fra FRA til både MCO og MIA. Raskest og best komfort og bøttevis med United Mileage Plus poeng som gir 100% på alle LH langdistanse flighter uansett bookingklasse
 
Dette tilhører sikkert mimreforum:

Min første tur til Statene husker jeg godt, det var charter og i en DC8 fra Sterling i juli 1985, jeg stortrivdes men min lange far var rimelig fedup etter bl.a en mellomlanding i Bangor(?)

4 år senere var det i en DC 10 fra Scanair med mellomlanding i Goose bay(?)

Etter det har det stort sett vært de forhatte 757..
 
Last edited:
Back
Top