• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Charter Braathens 1992 - flytype?

siksak

Newcomer
Jeg kjørte Braatens Charter til Lanzarote høstenferien 1992. (saga solreiser)

Mener og huske den hadde sete konfig 2-3 men er ikke 100% sikker.

Noen som har peiling hva slags maskin dette var. Var det mest sansynlig 737-200?

Re: Charter Braatens 1992

3-3 config ble standard hos BU i alle ar. Dersom du flöy 1992, sa flöy du med dette config.

Dersom du kan oppgi datoer, sa er det kanskje ogsa mulig a finne ut individuer.

3-3 var standard, ja. Men hvis jeg ikke tar aldeles feil var det toseter bakerst på høyre side i -500 da de var 125-setere fra starten. -400 var da 156-setere og hadde såvidt jeg husker bare tresetere. Hva -200 hadde er jeg mindre sikker på men ser ikke bort fra at det fantes et par tosetere bakerst. Disse hadde 124 seter.

Umiddelbart ville jeg trodd at -400 var det mest trolige til Lanzarote pga rekkevidden. Men i '92 fantes ennå to -200HGW-utgaver med ekstra fuelkapasitet i flåten, så vi skal ikke utelukke det. I tillegg var det stasjonert en -500 på LPA i hvert fall en eller to vintersesonger for å fly "omvendt" mellom Kanariøyene og Norge, dette gikk hovedsakelig til andre steder i Norge enn GEN. Så det kan jo være interessant å vite hvor du fløy fra.

3-3 var standard, ja. Men hvis jeg ikke tar aldeles feil var det toseter bakerst på høyre side i -500 da de var 125-setere fra starten. -400 var da 156-setere og hadde såvidt jeg husker bare tresetere. Hva -200 hadde er jeg mindre sikker på men ser ikke bort fra at det fantes et par tosetere bakerst. Disse hadde 124 seter.

Umiddelbart ville jeg trodd at -400 var det mest trolige til Lanzarote pga rekkevidden. Men i '92 fantes ennå to -200HGW-utgaver med ekstra fuelkapasitet i flåten, så vi skal ikke utelukke det. I tillegg var det stasjonert en -500 på LPA i hvert fall en eller to vintersesonger for å fly "omvendt" mellom Kanariøyene og Norge, dette gikk hovedsakelig til andre steder i Norge enn GEN. Så det kan jo være interessant å vite hvor du fløy fra.

Jeg fløy fra gardermoen.

Jeg mener å huske at Braathens SAFE's B737-200 hadde to rader med to seter på venstre side bakerst, A eller C-setet manglet fordi flyskroget ble smalere. Fløy ofte charter med BU's B732 på 80-tallet... en herlig tid :)

Jeg fløy med Star Tour, Braathens SAFE B737-200 BGO-LCA 02JUN1990 (LN-SUA)

Er det mulig å finne ut hvilke individ jeg hadde på returen 16JUN1990?

Back