Charter Braathens 1992 - flytype?

siksak

Newcomer
Jeg kjørte Braatens Charter til Lanzarote høstenferien 1992. (saga solreiser)

Mener og huske den hadde sete konfig 2-3 men er ikke 100% sikker.

Noen som har peiling hva slags maskin dette var. Var det mest sansynlig 737-200?

Re: Charter Braatens 1992

3-3 config ble standard hos BU i alle ar. Dersom du flöy 1992, sa flöy du med dette config.

Dersom du kan oppgi datoer, sa er det kanskje ogsa mulig a finne ut individuer.

3-3 var standard, ja. Men hvis jeg ikke tar aldeles feil var det toseter bakerst på høyre side i -500 da de var 125-setere fra starten. -400 var da 156-setere og hadde såvidt jeg husker bare tresetere. Hva -200 hadde er jeg mindre sikker på men ser ikke bort fra at det fantes et par tosetere bakerst. Disse hadde 124 seter.

Umiddelbart ville jeg trodd at -400 var det mest trolige til Lanzarote pga rekkevidden. Men i '92 fantes ennå to -200HGW-utgaver med ekstra fuelkapasitet i flåten, så vi skal ikke utelukke det. I tillegg var det stasjonert en -500 på LPA i hvert fall en eller to vintersesonger for å fly "omvendt" mellom Kanariøyene og Norge, dette gikk hovedsakelig til andre steder i Norge enn GEN. Så det kan jo være interessant å vite hvor du fløy fra.

3-3 var standard, ja. Men hvis jeg ikke tar aldeles feil var det toseter bakerst på høyre side i -500 da de var 125-setere fra starten. -400 var da 156-setere og hadde såvidt jeg husker bare tresetere. Hva -200 hadde er jeg mindre sikker på men ser ikke bort fra at det fantes et par tosetere bakerst. Disse hadde 124 seter.

Umiddelbart ville jeg trodd at -400 var det mest trolige til Lanzarote pga rekkevidden. Men i '92 fantes ennå to -200HGW-utgaver med ekstra fuelkapasitet i flåten, så vi skal ikke utelukke det. I tillegg var det stasjonert en -500 på LPA i hvert fall en eller to vintersesonger for å fly "omvendt" mellom Kanariøyene og Norge, dette gikk hovedsakelig til andre steder i Norge enn GEN. Så det kan jo være interessant å vite hvor du fløy fra.

Jeg fløy fra gardermoen.

Jeg mener å huske at Braathens SAFE's B737-200 hadde to rader med to seter på venstre side bakerst, A eller C-setet manglet fordi flyskroget ble smalere. Fløy ofte charter med BU's B732 på 80-tallet... en herlig tid :)

Jeg fløy med Star Tour, Braathens SAFE B737-200 BGO-LCA 02JUN1990 (LN-SUA)

Er det mulig å finne ut hvilke individ jeg hadde på returen 16JUN1990?

Back