Cathay pacific premium økonomi

Cathay pacific premium økonomi

Hei,

Ettersom firmaet jeg eier og er eneste ansatt i har innført reisepolicy som sier bruk sunn fornuft hender det rett som det er at jeg må bestille premien økonomi, vanligvis med BA. Denne gangen dukket Cathay Pacific opp som et litt rimeligere alternativ til BA, så jeg vurderer om jeg skal forsøke meg på det.

Har aldri flydd cathay, men leser at de er en av de beste i bransjen på biz/first - hvordan er de i PE?

Re: Cathay pacific premium økonomi

Litt sidespor, men jeg er vel neppe den eneste her inne som reiser en god del i jobben som mener at en fornuftig reisepolicy ville inkludert både biz og F. Det du mener er kansje at sjefen din har en økonomisk klok reisepolicy? :p

-A

Hei,

Ettersom firmaet jeg eier og er eneste ansatt i har innført reisepolicy som sier bruk sunn fornuft hender det rett som det er at jeg må bestille premien økonomi, vanligvis med BA. Denne gangen dukket Cathay Pacific opp som et litt rimeligere alternativ til BA, så jeg vurderer om jeg skal forsøke meg på det.

Har aldri flydd cathay, men leser at de er en av de beste i bransjen på biz/first - hvordan er de i PE?

Ser vel ikke så verst ut det her? Men hvordan er prisen?

art-Cathay-Pacific-Premium-Economy-620x349.jpg

Sliter forøvrig med samme reisepolicy i mitt eget enmannsfirma. Sjefen er grådig ..

Du kan jo prøve å lure deg selv med følgende resonnement: Når du betaler billettene fra firmaet ditt så får du dem til halv pris i forhold til om du hadde betalt dem som privatperson, for om du først skulle tatt pengene ut av selskapet så hadde halvparten gått bort i skatt (enten inntektsskatt eller selskapsskatt+utbytteskatt). :drunk:

Litt sidespor, men jeg er vel neppe den eneste her inne som reiser en god del i jobben som mener at en fornuftig reisepolicy ville inkludert både biz og F. Det du mener er kansje at sjefen din har en økonomisk klok reisepolicy? :p

-A

Altså, det er sjefen som mener det er en fornuftig policy, jeg mener den er helt hinsides ;)

Ser vel ikke så verst ut det her? Men hvordan er prisen?

art-Cathay-Pacific-Premium-Economy-620x349.jpg

Er snakk om LHR-HND, Cathay skal ha ca. 11 000,-, BA skal ha ca 20k. Setene ser fine ut, litt nysgjerrig på serveringen.

Sliter forøvrig med samme reisepolicy i mitt eget enmannsfirma. Sjefen er grådig ..

Du kan jo prøve å lure deg selv med følgende resonnement: Når du betaler billettene fra firmaet ditt så får du dem til halv pris i forhold til om du hadde betalt dem som privatperson, for om du først skulle tatt pengene ut av selskapet så hadde halvparten gått bort i skatt (enten inntektsskatt eller selskapsskatt+utbytteskatt). :drunk:

Blir vanligvis en kombinasjon av PE og Biz i skjønn forening :)

Er snakk om LHR-HND, Cathay skal ha ca. 11 000,-, BA skal ha ca 20k. Setene ser fine ut, litt nysgjerrig på serveringen.

Jeg ville helt klart gått få CX her.

20k for et PE-produkt hos BA? Det hadde ikke jeg betalt ut av egen lomme iallefall.

Jeg ville helt klart gått få CX her.

20k for et PE-produkt hos BA? Det hadde ikke jeg betalt ut av egen lomme iallefall.

Nei, BA er uaktuelt denne gangen. Det blir CX, lurte mer på hva jeg kan forvente :)

Føy med Cathay i PE for en tid til bake. Følte at de behandlet oss pax i PE som en del av økonomi delen, med tanke på serveringen. Har opplevd at både BA og SAS er bedre på det området. Ellers så er det en ting som er verd å merke seg ved PE setene til CX. Det er god pich mellom radene og setene er brede og komfortable, men seteryggen til setene foran kan lene seg veeeldig langt bak/ned og jeg følte at jeg ble sittende med seteryggen i fanget og at IFE'en ble klin umulig å se på.

Greit hvis det er nattflyvning men på dagflyvning som det var i mitt tilfelle så ble jeg ganske sur på personen foran. Så velg først raden dersom det er mulig.

Last edited:

Det er i øvrigt samme type stol, som SAS Plus udstyres med i forbindelse med cabin retrofit.

Det er i øvrigt samme type stol, som SAS Plus udstyres med i forbindelse med cabin retrofit.

Syns den lignet ja, men var ikke sikker. Gleder meg til å teste produkt når SAS ruller det ut :)

Back