• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Cathay Pacific med ny businessclass

De tar opp kampen med Singapore Airlines med denne konfigurasjonen, kan det høres ut som. Den eksisterende "herringbone" business klassen er ikke altfor populær blant kundene og blir ofte referert til som "coffins".

Den nye C klassen hadde jo F takter over seg! Så meget bra ut! Enig i at herringbone konfigurasjonen ikke viker særlig tiltalende! Jeg hadde iallefall ikke valgt det selv. Spesielt ikke dersom man reiser 2 sammen!

BF:cool2

Cathay Pacific har nå mottatt sine første A333 med de nye setene. Første destinasjon var Sydney. Ser helt greie ut, men må si jeg likte fargetonene til de gamle bedre. Litt for mye hvitt i de nye syns jeg.

Travel Daily TV was on hand at Sydney Airport on Wed 2nd March 2011 for the first ever commercial flight featuring Cathay Pacific's new business class product. This exclusive video report highlights the upmarket seats with regional manager Dane Cheng.

http://www.youtube.com/watch?v=xiMIKtcZglY&feature=BF&list=QL&index=2

Er det bare meg, eller er bordet veldig lite?

Morsomme priser med Cathay P.

Sjekket priser i juni for ruta FRA-HKG og fant da følgende priser (NOK) i Bizclass:

Priser ifølge Wideroe.no
SU 14 000
EK 20 000
TK 23 000
VN 30 000
CA 30 000
LX 31 000
KL 33 000
AF 33 000
LH 34 000
SQ 49 000
TG 50 000

Priser ifølge egne hjemmesider på samme dato:
CX 27 000
TG 24 000
SQ 33 000
LH 32 000
KL 29 000

Merkelig at prisene mellom Wideroe og flyselskapenes egne sider varierer så mye. Er det ikke?

Morsomme priser med Cathay P.

Sjekket priser i juni for ruta FRA-HKG og fant da følgende priser (NOK) i Bizclass:

Priser ifølge Wideroe.no
SU 14 000
EK 20 000
TK 23 000
VN 30 000
CA 30 000
LX 31 000
KL 33 000
AF 33 000
LH 34 000
SQ 49 000
TG 50 000

Priser ifølge egne hjemmesider på samme dato:
CX 27 000
TG 24 000
SQ 33 000
LH 32 000
KL 29 000

Merkelig at prisene mellom Wideroe og flyselskapenes egne sider varierer så mye. Er det ikke?

Trodde du hadde fått med deg at ikke alle priser gjøres tilgjengelig i alle salgskanaler......spesielt ikke til andre flyselskap.

WF er vel avhengig av hva som lastes i Amadeus tror jeg.
Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Så konseptet har endret seg fra at setene i midten er vendt fra hverandre til å være vendt mot hverandre, og setene langs vinduene er vinklet inn mot vinduene isteden mot midtgangene?

Mao så speiles hele kabinen?

Nå har CX lansert en ny regional business class. Ser egentlig veldig trangt ut og jeg får mer følelsen av 'premium economy' enn business class. Setene vil bli å finne på 772/773 og A333 flyene i løpet av 2013. Har CX bommet helt (nok en gang)? SQ sine nyeste seter ser jo mye bedre ut etter min mening.

Nøkkeltall:
Pitch 47"
Setebredde 21"
AVOD m/12.1" skjerm
2-2-2 (hvertfall på A333)

http://www.cathaypacific.com/cpa/en_GB/whatonboard/new-regional-business-class

Nå skal det sies at CX sine lengre regionale flighter, f.eks til India og Sri Lanka får CX sitt long haul produkt, så dette nye regionale business-produktet blir stort sett å finne på flighter av 2-5 timers varighet.
Dette ser ut som en klar forbedring i forhold til det nåværende produktet, men som ventet får det pepper på Cathay Pacific Asia Miles på flyertalk. Der slakter brukerne alle forandringer, selv når det er forbedringer.

Nå skal det sies at CX sine lengre regionale flighter, f.eks til India og Sri Lanka får CX sitt long haul produkt, så dette nye regionale business-produktet blir stort sett å finne på flighter av 2-5 timers varighet.
Dette ser ut som en klar forbedring i forhold til det nåværende produktet, men som ventet får det pepper på Cathay Pacific Asia Miles på flyertalk. Der slakter brukerne alle forandringer, selv når det er forbedringer.

Det er veldig tilfeldig hvilket produkt som dukker opp med CX og det har slett ikke med lengden av flighten aa gjoere.

For eksempel, er vi booket JFK-HKG-MNL i F i januar, leg #1 flys med 77W med skikkelig F og C, det samme gjelder det lille hoppet mellom HKG og MNL som skjer med internasjonal F og C paa en 747.

Floey i fjor HKG- NRT, den mye lengre flighten ble operert med 330

Back