• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Cathay Pacific med malingstabbe

Someone

Moderator
Medlem
Cathay Pacific sendte nylig en 777er til omlakkering hos TEACO i Xiamen. Det gikk tydeligvis ikke helt som planlagt, så maskinen må nå tilbake for å rette opp feilene

1537326137_2932.jpg

Cathay innrømmer også tabben på sine Facebooksider

https://www.facebook.com/cathaypacificHK/posts/1464840560326309

TAECO er faktisk ikke så ille på det meste av andre ting de gjør, men lakkering er de ikke spesielt gode til, selv når de stokker bokstavene riktig.

TAECO er faktisk ikke så ille på det meste av andre ting de gjør, men lakkering er de ikke spesielt gode til, selv når de stokker bokstavene riktig.

Fra et kvalitetsperspektiv; når man ikke klarer å stave riktig, ei heller lakkere riktig, som jo fra teknisk er nokså enkelt i forhold til å reparere en flymotor (for eksempel)... Hvordan gir det mening? Har de veldig godt utdannede motorreparatører (aner ikke hva annet de gjør, kan hende det ikke har noe med motorer å gjøre), og elendig utdannede lakkører? Hvordan henger dette sammen?

Kan være slepphendt. Er mange trafikkskilter med vestlig skrift og stavefeil der borte. Og veldig ofte blir de aldri fikset.

Tror ikke det er uvitenhet, men bare en liten blemme.
Skulle jeg gjort et kinesisk selskaps skrift på fly - ja, hadde nok trengt mange forsøk :-P

Jeg har et bilde av en fabrikkny AA 777 med en manglende A .. skal se om jeg klarer å grave det frem.

Mener å ha hørt at Cathay observerte en liten fyr med snabel slepende på en stor F sist sett i retning Lillestrøm

Back