• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Cathay, JAL eller ANA i økonomi (4t)?

Cathay, JAL eller ANA i økonomi (4t)?

Hei,

skal bestille en reise mellom Hong Kong og Tokyo, i økonomiklasse.

Cathay, JAL og ANA kommer nokså likt ut på pris, så jeg lurer på om det er noen store forskjeller i produktet de leverer?

Mange takk!

Re: Cathay, JAL eller ANA i økonomi (4t)?

Vet ikke noe om produktet, men mener at Cathay er rimelig kjip på bonusopptjening i økonomi, hvis det har noe å si.

Takk! Cathays opptjening var ikke mye å skryte av ser jeg (ift JAL), da er nok Cathay mer eller mindre utelukket, med mindre de leverer et produkt en faller ut av (økonomiklasse)stolen av.

Ikke flydd ANA eller JAL. Chathay fem leg i C tilsvarende som du skal fly. Produktet i C i B700-300ER er mye bedre enn i B700-300. I ER har de lieflat og de har også oppgradert resten av produktet. vet du skal fly Y.

Min magefølelse er ANA. I følge Skytrax også det beste produktet i Y. Generelt er Cahatay og ANA 5-stjerner selskap og JAL 4-stjerner. Jeg tror alle tre har et bra produkt i Y.

Min magefølelse er ANA. I følge Skytrax også det beste produktet i Y. Generelt er Cahatay og ANA 5-stjerner selskap og JAL 4-stjerner. Jeg tror alle tre har et bra produkt i Y.
Tror ikke jeg hadde vektlagt Skytrax noe særlig på en regional flight på 4 timer. Det var i hvert fall ikke mye 5-stjerners over en 90 minutters flight HIJ-HND med ANA i fjor - det var omtrent som å fly SAS, som er 3-stjerners (gratis kaffe/te, resten BOB).

Tipper at produktet er tilnærmet er likt, og med lik pris hadde jeg vaktlagt:
- flyplass (HND er mer praktisk enn NRT)
- schedule
- materiell
- bonusopptjening / allianse

Har du sjekket priser i business? Vet ikke når du skal reise, men med tilfeldige datoer i høst var Asiana under 1000 kr dyrere i business enn ANA/JAL økonomi. Riktignok med et par timers lengre reisetid, men kanskje det er verdt det for å reise i C med 747 på HKG-ICN? ;)

Tror ikke jeg hadde vektlagt Skytrax noe særlig på en regional flight på 4 timer. Det var i hvert fall ikke mye 5-stjerners over en 90 minutters flight HIJ-HND med ANA i fjor - det var omtrent som å fly SAS, som er 3-stjerners (gratis kaffe/te, resten BOB).

Enig i over, men som beskrevet sett på vurdering av Y. 4 timers produktet er noe annet enn 90 minutter. Asiania i C er et godt forslag. Mange billige ruter i C der borte om en godtar feks mellomlanding.

Har flydd ANA en del ganger mellom Tokyo og Nagasaki, ikke noe spesielt å skryte over på den turen iallefall. Mulig det er annet ved lengre turer og utenriks.

Back