Catering på SAS IC-flighter fra OSL under vulkanutbruddet

Bizflyer

FinalCall.travel/no
Medlem
Catering på SAS IC-flighter fra OSL under vulkanutbruddet

Men traff mange hyggelige flyspottere jeg hilste på for første gang.

Som du vel bare hadde sett på kamera før, hehe? :colgate:

Lurer på om SAS hadde fått opp catering fra CPH? På OSL har de neppe lagret viner, brennevin osv som disse flightene trenger? Eller blir det BOB til alle?

BF:cool2
 
Re: Airbus A330-343X LN-RKH

Lurer på om SAS hadde fått opp catering fra CPH? På OSL har de neppe lagret viner, brennevin osv som disse flightene trenger? Eller blir det BOB til alle?

Jeg håper virkelig passasjerene ombord var mer glad for å komme seg avgårde, enn hvor bekymret de var over hva slags brennevin/vin det var ombord.
 
Re: Airbus A330-343X LN-RKH

Hehe :P i insjekkingen:
- Er cateringen komplett med øl,vin og sprit?

-Nei dessverre, pga. vulkanen har vi desverre ikke sprit og vin ombord, men vi har fått tak i noen brett med Ringnes øl som vil bli fordelt ut.

-kan du ombooke meg til en senere flight da?
 
Re: Airbus A330-343X LN-RKH

Det er vel lite trolig at de har fått opp catering fra CPH, siden den flyplassen er stengt. Og hvorfor cateringen fra OSL skulle være noe "dårligere" enn den fra CPH, skjønner jeg ikke. Det lages da "langdistanse"-catering her på OSL daglig.
 
Re: Airbus A330-343X LN-RKH

Det er vel lite trolig at de har fått opp catering fra CPH, siden den flyplassen er stengt. Og hvorfor cateringen fra OSL skulle være noe "dårligere" enn den fra CPH, skjønner jeg ikke. Det lages da "langdistanse"-catering her på OSL daglig.

SAS har neppe Henriot (Champis) liggende på OSL, da denne kun serveres på IC rutene deres. Hvordan det er med spriten og vinen vet jeg ikke, men de serverer andre varer på IC-biz kontra EU-biz

Maten bør gå greit, så lenge de ikke tar av TG sine håpløse kreasjoner......
 
Last edited:
Re: Airbus A330-343X LN-RKH

Hva SAS har fra CPH vs. OSL er en ting, men CO og TG catrer vel sine businesspax fra OSL? Jeg vet ikke om de bruker samme "kjøkken", men poenget var at det må vel gå an å få til noe som er en langdistanse businessclass "verdig" også ut i fra OSL.

Og om de ikke klarer å levere samme produkt fra OSL som de vanligvis gjør fra CPH, så håper jeg virkelig at pax'en har forståelse for det.
 
Re: Catering på SAS IC-flighter fra OSL under vulkanutbruddet

Om ikke samme meny, så er maten tilsvarende det de ville fått i CPH. Og for å berolige Someone og andre bisnissnisser, drikkevarene kom med bil fra CPH. ;)
 
Last edited:
Re: Airbus A330-343X LN-RKH

Hva SAS har fra CPH vs. OSL er en ting, men CO og TG catrer vel sine businesspax fra OSL? Jeg vet ikke om de bruker samme "kjøkken", men poenget var at det må vel gå an å få til noe som er en langdistanse businessclass "verdig" også ut i fra OSL.

Og om de ikke klarer å levere samme produkt fra OSL som de vanligvis gjør fra CPH, så håper jeg virkelig at pax'en har forståelse for det.


Jeg tror nu også både SAS og pax har vigtigere ting at fokusere på lige nu end champagne-mærket. Mon ikke der vil være rigelig catering til at alle pax overlever i de 8 timer det tager ;)
 
Re: Catering på SAS IC-flighter fra OSL under vulkanutbruddet

Mat, alkohol o.l. ble fraktet opp fra CPH.
 
Re: Catering på SAS IC-flighter fra OSL under vulkanutbruddet

Se der ja! Det var bra av SAS!
Vi kan jo ikke ha noe interruption i champagne-sippingen foran gardinet bare pga en liten vulkan midt i Atlanteren!:old

Når det gjelder TG pleier de å ha bunkret med drikkevarer for begge veier i BKK. Hva CO gjør, vet jeg ikke.

Mitt poeng var bare å prøve å finne ut av om SAS klarte å presentere kundene sine (som har betalt mye for billettene foran gardinet) for samme produkt som vanlig, eller om det måtte bli et oppvarmet "happy meal" fra Restaurant Den Gule Måke i stedet.

Takker for info!

BF:cool2
 
Re: Catering på SAS IC-flighter fra OSL under vulkanutbruddet

Mitt poeng var bare å prøve å finne ut av om SAS klarte å presentere kundene sine (som har betalt mye for billettene foran gardinet) for samme produkt som vanlig, eller om det måtte bli et oppvarmet "happy meal" fra Restaurant Den Gule Måke i stedet.

SAS har et antall kjøkkener som er utstyrt for å kunne catere ved uregelmessigheter (vulkan, vær, streik etc). Disse kan levere fullverdige, om enn litt tilpassede, måltider på kort varsel. Gi dem litt mer tid (som nå) og de sender også inn 'speciality items'. De store kjøkkenene har også plenty børst - husk at de også caterer chartermaskinene .. ;)
 
Re: Catering på SAS IC-flighter fra OSL under vulkanutbruddet

Mitt poeng var bare å prøve å finne ut av om SAS klarte å presentere kundene sine (som har betalt mye for billettene foran gardinet) for samme produkt som vanlig, eller om det måtte bli et oppvarmet "happy meal" fra Restaurant Den Gule Måke i stedet.

Tror ganske mange betaler fett bare for å komme over Atlanteren, om de så må ståplasser i lasterommet nå om dagen. Ser ut som SAS-IC har greid å organisere seg bra når det først åpnet på stabil basis i Norge :up:
 
Re: Catering på SAS IC-flighter fra OSL under vulkanutbruddet

Tror ganske mange betaler fett bare for å komme over Atlanteren, om de så må ståplasser i lasterommet nå om dagen. Ser ut som SAS-IC har greid å organisere seg bra når det først åpnet på stabil basis i Norge :up:

Men hvis de bare hadde hatt BOB eller eco class meal til alle foran måtte de kanskje ha betalt ut kompensasjon til de som hadde betalt fullpris for turen?!?

BF:cool2
 
Re: Catering på SAS IC-flighter fra OSL under vulkanutbruddet

Mat, alkohol o.l. ble fraktet opp fra CPH.

Det er vel ikke helt riktig?
Fløy EWR-CPH, med maskinen som kom fra OSL, med store mangler, spesielt i drikke, og hardware.
Manglet hodetelefoner, puter, mye av drikken til C-klasse ( dette lastes T/R fra hjemmebase i SAS ), og mye diverse ellers av drikke.
I følge kolleger som fløy OSL-EWR, var virkeligheten en annen, og opfinnsomheten var stor.
Er også vanskelig å frakte dette så langt i lastebil, spesielt med mengden, volum, samt at dette skal se ok ut også.

Men når det er sagt, så var folk veldig glad for å komme seg av sted, å da spiller det liten rolle om det står Carsberg, Tuborg eller Ringnes på boksen.
Jeg var i alle fall glad for å være på vei hjem.
 
Last edited:
Re: Catering på SAS IC-flighter fra OSL under vulkanutbruddet

Det er vel ikke helt riktig?
Fløy EWR-CPH, med maskinen som kom fra OSL, med store mangler, spesielt i drikke, og hardware.
Manglet hodetelefoner, puter, mye av drikken til C-klasse ( dette lastes T/R fra hjemmebase i SAS ), og mye diverse ellers av drikke.
I følge kolleger som fløy OSL-EWR, var virkeligheten en annen, og opfinnsomheten var stor.
Er også vanskelig å frakte dette så langt i lastebil, spesielt med mengden, volum, samt at dette skal se ok ut også.

Men når det er sagt, så var folk veldig glad for å komme seg av sted, å da spiller det liten rolle om det står Carsberg, Tuborg eller Ringnes på boksen.
Jeg var i alle fall glad for å være på vei hjem.

Purseren på flyet til Washington fortalte at nødvendig utstyr og catering ble kjørt opp fra København, det samme sa også en fra SGS. Når jeg fikk høre dette var det enda noen timer til avgang, så mye kan ha gått galt i mellomtiden. :cool2

Det var jo mye som måtte planlegges i en fei, så det kan jo tenkes at det oppstod feilberegninger av utstyr/catering, forsinket leveranser o.l.

Som du sier var nok de fleste glade så lenge de kom seg av gårde, selv om det er synd at folk må sitte uten headset og pledd/puter.

Alle fikk vel mat håper jeg?
 
Last edited:
Back
Top