Cargolux starter rute til OSL 01NOV16

learjet

oversheriffmester
Medlem
Da virker det som det blir noe av Cargolux sin planlagte Oslo flight.

Oppstart 20/09

Kommer inn fra US ca kl 16 og videre ca 1800 til LUX på Tirsdager

Planlegges med B747-8F

Det vi i så tilfelle være første gangen en 747-8 er på OSL (tror jeg)

S

Re: Cargolux starter på OSL

PT 1 gng pr uke på tirsdager.

Da for å tekkes fiske eksportørene sin mandags pakking.

Da virker det som det blir noe av Cargolux sin planlagte Oslo flight.

Oppstart 20/09

Kommer inn fra US ca kl 16 og videre ca 1800 til LUX på Tirsdager

Planlegges med B747-8F

S

Nydelige nyheter. :up:
Den private 748 som bruker å være i SVG har vært på OSL en gang

Spennende! Kan jo håpe på det gir mersmak og flere dager i framtiden.

Hvordan er nettverket videre fra Luxembourg og hvor vil primært laksen bli sendt videre derfra? Er begrenset hvor mange 747 med laks de klarer spise der.

Vil det også komme endel inn fra USA av produkter eller stopper den bare i OSL og fylles opp med laks på det som måtte være av ledig plass?

Re: Cargolux starter på OSL 20 september

hvem har bekreftet dette?

Som jeg skriver i første post. Det ser ut som det blir oppstart.

Men som vi alle vet, ting kan endre seg underveis og skulle f.eks en aktør trekke sitt "comitment" så vil de også trekke seg.

Men slik det ser ut nå, så kommer de. Noe vi også kan se ved at deres salgsagent i skandinavia er i ferd med å etablere eget kontor på Gardermoen.

Det ville overraske meg om de trekker seg nå.

S

S

-8F har da vært på OSL før...?

Kommer det fra learjet, stemmer det nok. Han er Oversheriffmester.

-8F har da vært på OSL før...?

Kommer det fra learjet, stemmer det nok. Han er Oversheriffmester.

Det var meninga at Global Supply Systems med sine b747-8F på vegne av British Airways skulle komme til Osl men ruta ble nedlagt før den kom igang. Ellers har det kun vært den nevnte Qatar Emiri som har vært der med 748i

Det kommer nok en pressemelding når detaljene er klare

Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Cargolux starter rute til OSL 20SEP16

Litt mer info fra Hangar.no:

Mens dagens ferske laks lastes opp i hopetall ombord i fly klare til avgang fra Oslo Lufthavn, går fortsatt den største andelen av flyfrakt fra Norge mot Asia og USA med fly ut fra flyplasser utenfor Norge.

Nå er et nytt selskap på vei mot Oslo Lufthavn, fristet av de i snitt over 600 tonnene med laks og fisk som daglig eksporteres som flyfrakt ut av Norge.

http://www.hangar.no/cargolux-pa-vei-til-oslo-lufthavn-osl-med-fokus-pa-nye-fraktruter/

Last edited by a moderator:

da har vi fått det bekreftet i dag.. Bare syns det var snodig at hele nettet visste om det før vi som har ventet på nærmere beskjed fikk det bekreftet, derfor jeg lurte :-D

Det er mistenkelig stille rundt oppstarten. Og har hørt noen rykter om at det er noe usikkerhet om de starter eller ikke. De har gjort avtale på terminal handling så alt det praktiske skal være klart. Men iom at det er ganske stille akkurat nå så sitter jeg med en følelse om at det ligger noe i lufta...

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

Jeg skrev tidligere i tråden, at jeg det ville overraske meg om de trekker seg... muligheten for at jeg må bite det i meg er betraktelig nå..

Det kommer ikke noe maskin i morgen (tirsdag 20/09). Det jobbes ennå med å få dette i gang. Har fått noen prelim datoer litt frem, så får tiden vise hva som skjer.

Men jeg håper de får det til og kommer. Og at vi ser maskinene her før snøen kommer.

S

Vel, det viskes og tiskes litt rundt i gangene. Det har blitt indikert at det kan skje noe i løpet av oktober. Men er dessverre litt skeptisk.... var lovet en tilbakemelding før helgen. Men har ikke hørt noe ennå...

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

Da begynner ting å skje igjen med CV

Siste info jeg har mottatt i dag sier oppstart tirsdag 01.november.

Så får vi krysse fingrene for at det blir som planlagt denne gangen....

S

Back