Cargo til thailand

kamp

Newcomer
Jeg fant et eldre emne her hvor det sto at en person hadde regnet ut cargo priser på sas sine sider.

Jeg ønsker å sende 200kg til chiang mai i thailand. Er det noen som vet hvor jeg kan få regnet ut prisen på dette? Evt hvem som er billigst å sende med?

Jeg fant et eldre emne her hvor det sto at en person hadde regnet ut cargo priser på sas sine sider.

Jeg ønsker å sende 200kg til chiang mai i thailand. Er det noen som vet hvor jeg kan få regnet ut prisen på dette? Evt hvem som er billigst å sende med?

Ring Trust http://www.trustforwarding.no/default.asp?NavID=1088 eller an av de stor cargo agentene om dette.
Generelt så kan man si at 200 kg til BKK vil kost et stede mellom 15-25 kr pr kg pluss avgifter men det finnes masse spesialrater for bla bagasje og fisk.

Noen tips for motsatt vei ?
Kjøpte møbler i Chiang Mai i fjor, kosta lite og ingenting, men frakt/ avgifter derimot..
Lurer på en forsending til, men gjerne på billigest mulig måte.

Billigste mulig måte transport for 200kg: Sjøfrakt. Tar 4-5 uker.
Flyfrakt til/fra BKK - SK er av de dyrere alternativene.

Om du vil ha flyfrakt dør-dør/ap-dør må du høre med en speditør. Send meg gjerne PM om du ønsker tips til hvem du kan sjekke priser med og/eller bruke.

Sendte nettopp 46 kg til MNL med SAS cargo. Det kostet 2800 kr. Prisen er en kombinasjon av størrelse og vekt. størrelsen på det jeg sendte var 40 cm høy, 80 lang og 80 bred.

BF:cool2

Kommer helt an på hvor du skal ha dette til i Norge...

Du ganger lengde bredde og høyde i desimeter så får du volumet, ganger dette med 167 så får du volumvekten, høyeste vekt teller.... enten tar du det med SK eller så tar du en av oss som driver med dette. SK er dyre på Thai, bare så det er sagt.

Skal du sende sjø så er det samme måten men der skal du gange opp med 1000 for å få fraktvekten. Du vil sjelden få lønnsomhet i det om du sender mindre en 1 cbm med sjø, og du må ha tolmodighet til å vente 4 til 5 uker som sagt her.... minst.

Lykke til.

Back