Re: Callsign for Pilot Flight Academy på Torp
Call sign for en flyskole?
Er det relativt nyttt mon tro?
I mine dager som instruktør brukte vi bare N eller LN nummeret på flyene og ingen som brydde seg om om det var skole flyging eller ikke.
Skjønt en telefon til tårnet kunne vel være i orden hvis vi skulle ta ørten touch and goes på travel tid i TRD.
Husker en gang på Fornebu, jeg skulle ta oppflyging til Instrutør Klasse 3 med Over Inspektør Rynning i verket og jeg som privatist.
Etter amerikanske forhold så møter man opp for slike ting godt forberedt og pyntet litt.
Så jeg kom med grå dress og vest med slips. (3 piece suit)
Flyet som jeg hadde leid på telefon, en Cherokee et eller annet var dog nedsnødd og jeg sto i dressen og måket snø av flyet i finskoene og de-icet med bøttevis av varmt vann og holdt på lenge med å kjøre kontrollene fram og tilbake så de ikke skulle fryse pga vannet.
De sto vel med kikkert i tårnet og lurte fælt på hva slags flyger og flytur dette skulle bli.
Været ble dog dårlig igjen før vi fikk tatt av så det måtte utsettes til neste dag.
Jeg kom ned fra TRD med Braathen den dagen og skulle tilbake med kveldsflyet, hadde derfor ikke med overnight greier og måtte finne meg hotellrom på FBU.
Neste dag møtte jeg igjen opp i dressen for Rynning men fikk beskjed å gå å barbere meg før jeg kom tilbake.
Fant barbersaker på Narvesen og tilbake til Rynning.
Deretter ut igjen og måke snø av flyet i dressen.
Så ble det flytur og jeg fikk sertifikat helt uten call sign, men nybarbert.
Rynning var ikke helt imponert, han sa du kan fly og du er ikke dum, men neste
gang prøv å forbered deg litt bedre.
1980 var det vel og man har lært av alle dumhetene sine ja..

Lever Rynning enda?