• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Cairo air cargo

• Thread starter Thread starter TOS
  • Start date Start date

TOS

ScanFlyer Mile High Club
Det er mulig at dette har vært oppe, men jeg har vært bortreist en uke og er ikke helt oppdatert....

Da flyet mitt til TOS i kveld omsider kunne ta av merket jeg meg et fly ved cargoparkeringen som på mange måter så "kjent" ut, men som jeg likevel ikke helt klarte å sikkert identifisere.

Det var Cairo Air Cargo eller noe slikt. Flyet så litt ut som en krysning mellom A321, 757 med 737-winglets. Kan det ha vært en Tupolev av noe slag (TU-204 eller hva den nå heter..)??

Jan Y

Replying to Topic 'Cairo air cargo'

Hvis det var på OSL så stemmer det at du har sett en Tu-204 fra Cairo Aviation Cargo

Disse flyr vel for TNT eller hur?

Cairo Aviation finnes ei mer, de heter nå Air Cairo! :)

Jeg sjekket på airliner.net og fant følgende fly som nok må være det jeg så på OSL (mao. en TU-204)

http://www.airliners.net/open.file/480125/L/

Edit: For å presisere: Jeg vet ikke om det er akkurat dette flyet, men et identisk et....

jy

Originally posted by Blubird
Cairo Aviation finnes ei mer, de heter nå Air Cairo! :)

Sikker på det? Lurer på om Air Cairo har byttet navn til Cairo Aviation nå nylig.

Det er omvendt, Superhaien.

Pussig. Det er et selskap som heter Air Cairo og flyr Tu-204 som er registrert i JP fra 1999. Er det et annet selskap?

KOG, hva som står i JP har ikke jeg oversikt over. Jeg forholder meg til mine kilder. Forøvrig har selskapets siste to A321-200 har blitt dekorert med Air Cairo-titler, det siste ble levert kun få uker siden.

Air Cairo var vel launch customer på 757-kopien...

og i Euro JP 2004 så står Air Cairo som Cairo Aviation :)

og i JP 2004/05 står det Cairo Aviation = CCE (Associated with Egypt Air/Formerly Air Cairo) :)

Er Air Cairo og Air Cairo Cargo samme selskap? Logoene ser jo heelt forskjellige ut.

jy

Tror jeg har løsningen...:

...men det hadde jeg ikke likevel. Uansett, for ett års tid siden eller så sto det ihvertfall å lese at Cairo Aviation hadde skiftet navn til Air Cairo.

Det er nok omvendt.

Hvis du ser her http://www.airliners.net/search/photo.search?regsearch=SU-EAG&distinct_entry=true er det helt klart omvendt.

Altså, det er ikke registrert noe selskap med navn "Cairo Aviation (Cargo)" i følge Airlinecodes.com. Air Cairo derimot er registrert, med ICAO-kode MSC.

Om man søker litt på nettet så er det lite klar info på Air Cairo/Cairo Aviation. Noen steder står de oppført som forskjellige selskaper, andre steder som samme, bare med Air Cairo som en ren merkevare.

Altså, det er ikke registrert noe selskap med navn "Cairo Aviation (Cargo)" i følge Airlinecodes.com. Air Cairo derimot er registrert, med ICAO-kode MSC.

Om man søker litt på nettet så er det lite klar info på Air Cairo/Cairo Aviation. Noen steder står de oppført som forskjellige selskaper, andre steder som samme, bare med Air Cairo som en ren merkevare.

IATA Code:
ICAO Code: CCE
Known As: Cairo Air Transport Company
Full Name: Cairo Air Transport Company
Country: Egypt
Callsign:
Web Site:

:)

Originally posted by LCH78

IATA Code:
ICAO Code: CCE
Known As: Cairo Air Transport Company
Full Name: Cairo Air Transport Company
Country: Egypt
Callsign:
Web Site:

:)

Og du er 100% sikker på at dette er det selskapet vi snakker om?

i følge JP 2004/05 og Euro JP står det CCE bak Cairo Aviation iallfall :)

Okei, da tør jeg trekke den konklusjonen at Air Cairo (MSC) og Cairo Aviation (CCE) er to forskjellige selskaper. Eller om noen har bedre forslag så er de velkommen... :)
Har fundert på disse to(?) selskapene i laaaang tid uten å finne ut av det, så tiden er inne...

kan jo være at Air Cairo har skilt ut Cargoavdelinga si i et eget selskap :)

Har et fax og telefonnummer til dem slik at du kan ringe å sjekke sånn for sikkerhetsskyld da :p

Back