Idag hadde vi norsk purser på London - Oslo med BA. Bjørn het han , og fortalte at nærmere 15 nordmenn jobber i BA, de fleste på langruter. Og det er også en norsk kaptein på Airbus, kaptein Tore E.
Det er jo hyggelig det, men er det bra eller dårlig? Hvorfor er dette informasjon jeg trenger?
Det er jo hyggelig det, men er det bra eller dårlig? Hvorfor er dette informasjon jeg trenger?
Må det være bra eller dårlig?
Idag hadde vi norsk purser på London - Oslo med BA. Bjørn het han , og fortalte at nærmere 15 nordmenn jobber i BA, de fleste på langruter. Og det er også en norsk kaptein på Airbus, kaptein Tore E.
«Det er 2 ting du finner i alle verdens kriker og kroker.. tomflasker og sunnmøringer!»
Kan sette navnet mitt på det...som verdensomreisende Sunnmøring«Det er 2 ting du finner i alle verdens kriker og kroker.. tomflasker og sunnmøringer!»
Lokalt jungelord
Da jeg begynte i flybransjen, het det seg at det var to ting du fant på enhver flyplass med respekt for seg selv: En PanAm-kjerre med teknisk og en dritings norsk sjømann sovende i et hjørne.
Selv i den moderne sjøfarten er SS Martha gjeldende. Denne filmen er obligatorisk for alle grønskollinger hos ossUffda, som gammel sjømann er ikke den helt innafor.
Det var nok noen stakkars Norske krigs seilere som ble nerve vrak av alle torpederinger og fly angrep og som tydde til flaska resten ev livet, men stort sett er sjøfolk hverken verre eller bedre enn andre yrkesutøvere: Jeg kjente vel mere fylliker i drosje miljøet og i flyger bransjen enn blant sjøfolk, men det var jo noe festing på båtene hvis man dro på land etter 3 uker på havet, eller hadde frivakt og fått en kasse øl av stuerten etter en kjelesjau eller en stempelsjau. :8:
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.