C-130J Hercules på kortbanenettet
Hei! Om denne er postet på feil plass, så beklager jeg dette!
I disse krisetider for luftambulansetjenesten, så lurte jeg bare sånn rent hypotetisk på om noen sitter med kunnskap på om forsvarets hercules fly, i MEDEVAC config med minimal payload vil være i stand til, og ift sivilt regelverk og sertifiseringer, vil kunne lande på kortbanenettet i nord, på flyplasser med rullebane på +/- 1000m.
Ser at maximum effort landing distanse required ifg LM er 3000ft, men vil de kunne lande på 1000m rullebane i litt mer rufsete vintervær i nord i den konfigurasjonen som nevnt over?
Hei! Om denne er postet på feil plass, så beklager jeg dette!
I disse krisetider for luftambulansetjenesten, så lurte jeg bare sånn rent hypotetisk på om noen sitter med kunnskap på om forsvarets hercules fly, i MEDEVAC config med minimal payload vil være i stand til, og ift sivilt regelverk og sertifiseringer, vil kunne lande på kortbanenettet i nord, på flyplasser med rullebane på +/- 1000m.
Ser at maximum effort landing distanse required ifg LM er 3000ft, men vil de kunne lande på 1000m rullebane i litt mer rufsete vintervær i nord i den konfigurasjonen som nevnt over?
